Меню

Възстановяване на суми по билети и отменени полети поради COVID-19

Възстановяване на суми по билети и отменени полети поради COVID-19

Пандемията COVID-19 накара правителствата по целия свят временно да въведат ограничения за пътуване. В следствие на това, авиокомпаниите бяха принудени да отменят полетите си, а пътниците, които имаха планирано за това време пътуване, получиха известия за отмяна или информация, че техните полети вероятно ще бъдат отменени. Какво можете да направите в тази ситуация?

 

Отмяна на полет и анулиране на билет

В отговор на безпрецедентната ситуация, авиокомпаниите в цял свят въведоха нови правила за промяна и връщане на билети. Трябва обаче да запомните, че тези разпоредби се прилагат само за полети, чиято отмяна е потвърдена. Какво означава това на практика?

 

Ако авиокомпанията ни е информирала, че Вашият полет е анулиран и сте получили имейл от нас, потвърждаващ неговото анулиране, тогава имате право на възстановяване на сума от авиокомпанията за неизползвания билет. В този случай получаваме информация от авиокомпанията за възможните варианти за възстановяване. След това Ви изпращаме съобщение с опциите за възстановяване, разрешени от авиокомпанията.

Внимание! Ако пътуването Ви се състои от повече от един полет, само анулираните полети ще бъдат възстановени в рамките на процедурата COVID-19.

 

Пример: Имам резервиран полет за 20 май и съм получил информация, че същият е отменен поради пандемията COVID-19. Тогава имам правото да получа възстановяване на сумата при специални условия и по начин, разрешен от авиокомпанията.

 

Ако авиокомпанията не е отменила Вашия полет и нямате информация от нас, че пътуването Ви няма да се извърши на планираната дата, то отмяната Ви ще се извърши според общите условия на тарифата и може да включва допълнителни такси или няма да е възможна.

 

Пример: Имам резервиран полет за 20 август и нямам информация за възможни промени или анулиране. Ако искам да върна билета си доброволно, мога да го направя по стандартния начин.

 

В такива случаи авиокомпаниите могат да начислят допълнителни такси за анулация или промяна на билета. Някои от популярните авиокомпании (като Ryanair или Wizz Air) предлагат билети, средствата, по които не могат да бъдат възстановени, така че в случай на доброволна отмяна на пътуването, парите за неизползваната резервация няма да бъдат възстановени.

Хубаво е да се припомни, че при настоящата ситуация авиокомпаниите могат да информират за анулирането дори до седмица преди заминаването. Ето защо, преди да решите доброволно да отмените полета си, първо се свържете с нас.

 

Прочетете повече за връщането на билет, т.е. анулация на самолетен билет при общи условия.


 

Опции за възстановяване 

Няма единна политика за възстановяване на суми и всяка авиокомпания определя свои собствени разпоредби.
Обикновено авиокомпаниите позволяват да избирате от няколко налични опции:

  • Възстановяване на сума по сметката – стандартна опция за възстановяване. В този случай след проверка на заявлението и изчисляване на сумата за възстановяване, авиокомпаниите  нареждат възстановяване на средствата по сметката. Важно! Поради увеличения брой заявления по отношение на пандемията COVID-19, времето за изчакване за възстановяване може да отнеме до 6 месеца или повече.

  • Ваучери – превод на сумата за възстановяване под формата на документ, който дава възможност за резервиране на друг полет в периода, определен от авиокомпанията. Всяка разлика между цената на новия билет и стойността на ваучера се заплаща от пътника. Ваучери на някои авиолинии могат да се използват и в eSky. Ще получите информация за това как и къде можете да използвате ваучера, когато изберете тази опция за възстановяване.

  • Отворени билети – замяна на неизползвана резервация за билет, която ви позволява да резервирате друг полет в периода, определен от авиокомпанията (периодът на валидност се брои от датата на издаване на оригиналния билет). Всяка разлика между цената на новия билет и стойността на отворения билет се заплаща от пътника. Отвореният билет може да се използва и в eSky. 

  • Други начини – някои авиокомпании предлагат и други начини за възстановяване, включително точки по програмите за лоялност за използване на уебсайта на авиокомпанията.

В допълнение, клиентите на eSky могат да получат възстановяване на сума към дигиталния портфейл eSky Wallet. Благодарение на това парите им ще бъдат преведени веднага, които да използват за закупуване на полет или Полет+Хотел пакет в eSky до 24 месеца. Също така е възможно да получите в eSky Wallet възстановяване на неизползвани допълнителни услуги (освен застраховка и AirHelp+ услуга), както и бонус в размер на 20 EUR.

Промяна на дата на полета

С изключение на връщането на билета, авиокомпаниите позволяват и промяна на датата на полета. Възможността за промяна на датата на полета зависи също от това дали авиокомпанията е отменила вашия полет.

В случай на доброволна промяна на датата на билета, когато авиокомпанията не е информирала за анулиране на Вашия полет, такава промяна обикновено включва допълнителни разходи или дори се свежда до закупуване на нов билет, без възстановяване на неизползваната резервация.

Ако обаче полетът Ви е бил анулиран и авиокомпанията предостави подходяща информация, тогава промяната на датата на полетния билет е възможна. В такива случаи авиокомпаниите нямат допълнителни такси, но изискват заплащането на разликата в цената, ако новият билет е по-скъп от първоначалния. Внимание! Авиокомпаниите имат строго определени правила за промяна на датата на полета и могат да прилагат многобройни ограничения, включително невъзможност за промяна на маршрута на полета.

Възстановяване на средства за Полет+Хотел пакет

Процесът на възстановяване на неизползвани, поради пандемията COVID-19, Полет+Хотел пакети, е следният: в случай, че твоите Полет+Хотел са били отменени поради обявеното извънредно положение ти предлагаме ваучер за заплатената сума. Ако не приемеш ваучера и при липса на друго споразумение за туристически пакет – заместител между нас, в рамките на  12 месеца, считано от датата на отмяната на извънредното положение, ще ти възстановим заплатените суми.( чл. 25 от ЗАКОНа за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците).

Кога и как да се свържете с  eSky?

Имате ли въпроси относно възстановяванията на суми и полетите, отменени поради пандемията COVID-19? Вижте секцията с често задавани въпроси, където можете да намери Вашите отговори!

Поради сегашната ситуация и големия брой запитвания взехме решение временно да ограничим възможността за връзка с нас по телефона. и да пренасочим запитванията към нашата форма за контакт. Благодарение на това успяхме да ускорим обработката на запитванията от нашите клиенти.

Важно! Ако пътуването Ви е след повече от 7 дни, моля, изчакайте да се свържем с Вас. Ако пътуването Ви е анулирано или сме получили информация от авиокомпанията за промяна на полетното разписание, ние ще Ви информираме незабавно за това.

Съветите в този раздел от сайта са само информационни, с цел да бъдат полезни за потребителите, и не са основание за каквато и да било отговорност на eSky.bg.

Откри ли необходимата информация? Да | Не
Смятам, че информацията е:
Благодарим за обратната връзка!