Открий евтино настаняване - безброй оферти по твой вкус!

  • Над 1,3 млн. хотела
  • Хотели
  • Апартаменти
  • Отстъпки
2 1
НАСТАНЯВАНЕ НА ДОБРА ЦЕНА Достъпът до над 1,3 млн. обекта дава възможност да резервираш на страхотна цена
Без допълнителни такси Условията за резервацията са прозрачни. Знаеш какво ще платиш още от самото начало.

Имаш въпрос, свързан с твоята резервация или хотел?

Ще намериш отговора в нашия Туристически пътеводител

Категоризация на хотелите
Категоризация на хотелите

Категоризацията на хотелите се прави с цел уеднаквяване на стандартите, така че хората да знаят какво да очакват от даден хотел. Тя отразява съответствието на хотела с голям набор от критерии като стандарт и оборудване на стаите, наличие на ресторанти и редица други услуги. Колкото по-висока категория е хотела, толкова по-висок стандарт на обслужване предлага. ✮ – Еднозвездните хотели са много скромно обзаведени, предлагащи само най-основни услуги. Стаите са много малки (около 8 кв. м. единична стая) и разполагат с лелго, гардероб, нощно шкафче и мивка. Възможно е банята да е извън стаята. Телефон има само на рецепцията. Възможно е да има ресторант или снек бар. ✮✮ – Двузвездните хотели са малки стаи (около 9 кв. м. единична стая), като в допълнение към основното обзавеждане, те разполагат със самостоятелен санитарен възел, телефон и телевизор. Обикновено в цената се включва и закуска. Хотелът осигурява гараж или паркинг за гостите на хотела. ✮✮✮ – Тризвездните хотели са от среден клас, чиито стаи разполагат със собствен санитарен възел, телевизор, телефон и климатик. В тризвездните хотели се предлага ежедневна смяна на бельото и хавлиите, както и почистване на стаята. Хотелът трябва да има охраняем паркинг, ресторант, перално помещение, както и средства за развлечение и отдих. ✮✮✮✮ – Четиризвездните хотели са с по-висок стандарт, чиито стаи са оборудвани с удобни мебели, диван, фотьойли, достъп до ежедневници и др. Четиризвездните хотели разполагат с конферентни зали, два ресторанта, фитнес зала, салон за красота и интернет в стаите. ✮✮✮✮✮ – Петзвездните хотели са луксозни хотели с най-високо качество на обслужване, разполагащи с обширни апартаменти. Те са разположени в градските или бизнес центрове. Всяка от стаите има на разположение едно паркомясто, рум сървисът работи 24 часа в денонощието, а служителите на рецепция владеят поне два чужди езика. [deals Limit=2 ArrivalCity=MAD DepartureCity=SOF Sort=Price Order=Ascending] Хотелите от категория над 5 звезди са все още рядкост. Те имат изключително висок стандарт и предлагат най-ексклузивните услуги и удобства. Архитектурно и визуално те са изключително атрактивни, богато украсени, оборудвани с най-напредналите компютърни технологии и заемат най-атрактивното местоположение в населеното място. Имайте предвид, че категоризацията на хотелите може съществено да се различава в различните региони на света. Така например, двузвезден хотел в развитите страни често може да отговаря на стандартите на четиризвезден хотел в Азия или Африка.  [deals Limit=2 ArrivalCountry=IT Sort=Price Order=Ascending]

Видове хотелски стаи
Видове хотелски стаи

Хотелските стаи се подразделят според техния размер и брой легла: Единична стая (Single Room – SGL) – стая за един човек с единично легло. В зависимост от стандарта на хотела, пространството на стаята може да варира между 8 и 14 кв. м. Двойна стая за един човек (Twin for Sole Use) – стая с две легла, предназначени за един човек. Двойна стая (Twin Room) – стая за двама. В този вид стая има две единични легла. Двойка (Double Room – DBL) – това е също стая за двама, но с едно двойно легло (за двойки). В САЩ тези стаи често имат две двойни легла. Тройна (Triple Room) – стая за трима души, обикновено с три единични лелга. Четворна (Quad) – стая за четирима души, обикновено с четири единични легла. Стая тип „общежитие“ – в този тип стаи има много легла, често двуетажни. Те се предлагат в хостелите и обикновено са много по-евтини, в сравнение с традиционните стаи.   [deals Limit=2 ArrivalCountry=IT DepartureCity=SOF Sort=Price Order=Ascending]

Храната в хотелите
Храната в хотелите

Шведска маса Този вид трапеза (бюфет) е на принцип на самообслужване, където гостите могат да консумират различни видове храна без ограничение. Обикновено масата включва около 12 вида ястия, от които гостите могат да избират, според своите кулинарни предпочитания. Традиционната шведска маса включва както топли, така и студени ястия. Френска закуска (наречена още континентална) – този вид закуска се състои от кроасан или препечени филийки, масло, конфитюр, пържени яйца, сирене, колбас, портокалов сок и кафе. Често срещана е в средиземноморските страни и САЩ Английска закуска – малко по-тежка и мазна, обикновено се състои от яйца и бекон, шунка или риба, препечени филийки, масло, конфитюр, кафе, чай и плодов сок.  Избор на специални ястия Ястия по желания на клиента се предлагат „a’la carte”, или с други думи съобразно текущото меню.  Едно добро меню би следвало да включва няколко вида месо, рибни ястия, вегетариански ястия, супи и десерти. Спецификата на менюто зависи изцяло от самия хотел. Гости, които имат специални изисквания към храната, свързани с диети и др., трябва да уведомят предварително, за да се провери дали е възможно да бъдат удовлетворени техните желания.  [deals Limit=2 ArrivalCountry=GB DepartureCountry=BG Sort=Price Order=Ascending]

Регистрация в хотела

Всички хотели и обекти за настаняване изискват от гостите да се регистрират, което включва предоставяне или потвърждаване на лични данни. Процедурите по настаняване могат да включват някои съществени разлики, в зависимост от мястото, в което сте избрали да отседнете, но ето и общите правила, които всички те изискват: От гостите се очаква да предоставят потвърждението на резервацията (хотелски ваучер), както и документи за самоличност, като например паспорт или лична карта, в някои случаи и шофьорска книжка. Хотелът има право да задържи и копира тези документи за своята база данни, а също така гостите трябва да подпишат регистрационен формуляр. Обикновено само един гост на стая е необходим за регистрация. По време на стандартната процедура по регистрация някои хотели изискват от гостите кредитна карта като гаранция или дори депозит за покриване на потенциални разходи като румсървис или мини бар за продължителността на престоя. Силно препоръчваме да проверите процедурите по настаняването, в зависимост от вида на хотела, който сте резервирали. Обърнете особено внимание, ако резервирате апартамент, къща за гости и др. Хотели: Рецепциите на повечето хотели работят 24 часа в денонощието. Въпреки това, доста често регистрацията е възможна само след 14:00ч. местно време. До 12:00 ч. се освобождават стаите от напускащите хотела гости и след това започва тяхната подготовка за следващо настаняване. Тези часове могат да бъдат различни за различните хотели, затова Ви съветваме да проверите кога е най-добре да пристигнете в хотела, за да не се налага да чакате дълго за настаняване. Ранно и късно напускане би могло да се организира от хотела, което зависи от предварително предоставени всички необходими детайли на гостите, за да се обособят подходящи условия. Някои хотели могат да наложат допълнителна такса, а част от тях не биха приели ранно или късно настаняване, защото е възможно рецепцията да е затворена през нощта. Апартхотели и къщи за гости: Моля, имайте предвид, че това са независими обекти с индивидуални политики и е възможно да има големи разлики в процедурите по настаняване от тези в хотелите. В повечето случаи, тези обекти нямат рецепция и изискват от гостите да вземат ключове за стаите от място, различно от това на съответния обект. Понякога е необходимо клиентите да се обадят предварително в избрания обект, за да се запознаят с процедурите по настаняване в зависимост от часа на пристигането им. Също така, апартхотелите и къщите за гости могат да поискат депозит като гаранция, който в края на престоя ще бъде възстановен, в случай че не бъдат установени никакви повреди или щети в помещенията или ще бъде запазен в случай на установени такива. [deals Limit=1 ArrivalCity=MAN DepartureCity=SOF Sort=Price Order=Ascending]

Стандарти и оборудване на хотелските стаи

Стандартът на стаите зависи до голяма степен от стандарта (категорията) на самия хотел. Тук ще опишем най-често срещаните видове стаи, но трябва да знаете, че това не е общоприето правило и, в зависимост от страната, региона и типа хотел, може да има леки различия по отношение на стандартите. Стандартна стая Стандартното оборудване на хотелска стая обикновено включва: легло, нощно шкафче или рафт в близост до леглото, гардероб или ниша за дрехи, бюро или масичка, огледало, закачалка за връхни дрехи, лампа. Освен това, в помещението може да има телевизор, телефон, радио и др. Баните са уредени по различен начин, в зависимост от стандарта на хотела. Те трябва да разполагат с кърпи и комплект сапуни на човек. Хотелите от по-висока категория разполагат със сешоар и набор от козметични продукти. Фамилна стая Обикновено фамилната стая (FAM) е по-голяма версия на стандартната. Оборудването не се различава значително от описаното по-горе, но този тип стаи са адаптирани за повече хора (например имат по-голям шкаф, повече столове, по-голяма баня. Апартамент Апартаментът (APT) е стая със стандартно оборудване, но като допълнение разполага с кухненски бокс, посуда и прибори за хранене. В този тип стая можете самостоятелно да си приготвяте храна. В някои случаи апартаментът може да включва две самостоятелни помещения (напр. за деца). Типове легла Размерите и видовете легла са много специфични и не всички хотели използват стандартизирани такива. Въпреки това, най-често срещани са следните видове легла: Легло в двойна стая (Twin Room) – легло за един човек с размер на матрака обикновено около 90 х 190–200 см.* Двойно легло (Double Room) – легло за двама души, с размери 140 х 190–200 см.* Лелго Queen Size – по-голямо от двойното, обикновено с размери на матрака 153–160 х 203 см.* Легло King Size – по-голямо от Queen Size, обикновено с размери на матрака 198–200 х 203–210 см.* *в зависимост от държавата [deals Limit=2 ArrivalCountry=ES DepartureCountry=BG Sort=Price Order=Ascending]

Допълнителни услуги в хотела

Много от хотелите предлагат и допълнителни услуги като перално помещение, събуждане по телефона, рум сървиз (Room Service), поръчка на такси, продажба на билети за културни събития, туристическа информация, съхранение на ценности в сейф и др. Възможно е такива услуги да бъдат платени. Помнете: Мини барът в стаята (често под формата на малък хладилник) обикновено е допълнителна услуга и консумацията от него се заплаща допълнително в края на престоя (при напускане на хотела). Във всяка стая с мини бар трябва да има ценова листа на продуктите в него. Много хотели предлагат безплатни кафе и чай, които можете да си приготвите сами в стаята. За целта стаите са оборудвани с кафе машина или кана и са снабдени с чай, кафе, захар, сметана и стъклени или пластмасови чаши. В зависимост от категорията на хотела, той може да предлага и допълнителни услуги като плувни басейни, сауна, фитнес център, спортна зала, бижутериен магазин, магазини за сувенири, фризьорски салон, гладене, помещение за съхранение на багаж, конферентни зали, безплатен паркинг и др. Интернет В повечето хотели има възможност за използване на интернет – безплатен или платен. Таксите се определят индивидуално от всеки хотел. Много хотели предлагат и безжичен интернет (Wi-Fi). Възможно е достъпът да бъде защитен с парола и да се наложи да заплатите допълнително, за да го използвате. Персоналът на хотела ще Ви уведоми как можете да платите таксата за тази услуга.    [deals Limit=2 ArrivalCountry=GR DepartureCountry=BG Sort=Price Order=Ascending]

Избери тема, която те вълнува

Прочетете Политиката за поверителност (и за личните данни - GDPR) - още Приеми