Някои авиокомпании изискват сумата за услугата да се раздели на два отделни трансфера. При първия заплащаш билета, а при втория – таксата за услугата и за други продукти (напр. закупена застраховка). Можеш да получиш информация за всеки от трансферите при избора на метод на плащане.
Ако нискотарифна авиокомпания като Ryanair изисква верификация на твоята резервация, ще получиш имейл от нас или от авиокомпанията със съответната информация, както и с линк към формуляра за верификация.
Това е стандартна практика и билетът ти ще продължи да е валиден. Ако обаче не верифицираш резервацията си, няма да можеш да я управляваш. Освен това няма да можеш да преминеш през онлайн регистрацията и ще трябва да платиш допълнителна такса на летището (приблизително 55 € на човек за полет).
Преди да започнеш процеса по верификация на резервацията, си подготви:
Формулярът за верификация може да включва няколко стъпки, така че следвай инструкциите на сайта на авиокомпанията. Въведи необходимата информация и дай нужните съгласия. Имай предвид, че авиокомпанията може да изисква да сканираш или снимаш документа, използван при резервацията, както и да снимаш лицето си.
Повече за целия процес научи тук: верификация на резервация от авиокомпания
Ако твоят полет е анулиран от авиокомпанията, имаш право да избереш нова дата или да получиш сумата за билета си обратно. По какъв начин ще се възстановят средствата зависи изцяло от авиокомпанията (напр. ваучер, точки или пари).
Каква е следващата стъпка от процеса зависи от това кой обработва твоята резервация и кой се свързва с теб: eSky или директно авиокомпанията (научи повече за резервациите в eSky, обработвани от авиокомпаниите). Повече информация за това, кой обработва резервацията ти, ще намериш в имейла, в който ти изпращаме самолетния билет. Ако той гласи: „Актуална информация за твоята резервация ще намериш тук“, то значи резервацията ти се обработва от eSky. Ако съобщението, което получаваш, гласи: „Информация за актуалното полетно разписание ще намериш в сайта на авиокомпанията“, тогава резервацията се обработва директно от авиокомпанията.
Важно: някои нискотарифни авиокомпании, за разлика от редовните (като LOT или Lufthansa), нямат преки отношения с други партньори, напр. търсачки за полети или сайтове за продажба на туристически услуги като eSky, които да обслужват техните клиенти. В резултат на това някои от клиентите, които резервират билети на нискотарифни авиокомпании от eSky, се обслужват директно от самите авиокомпании.
eSky се свърза с мен
Ако на имейла си получиш информация от eSky за анулирането на полета, процедурата по възстановяване на средства е следната:
Управлявай резервацията си от Твоя профил.
Авиокомпанията се свърза с мен
Ако информацията за анулиране на полета ти е изпратена директно от авиокомпанията, процесът за смяна на датата или възстановяване на сумата зависи изцяло от политиката на авиокомпанията. В този случай ще получиш цялата информация директно от авиокомпанията, включително следващите стъпки, наличните варианти за възстановяване на средства, както и всички промени в статуса на твоя казус. За да получиш средствата си обратно, следвай информацията, изпратена до теб, и при нужда се свържи директно с авиокомпанията, напр. по имейл или телефон.
Запомни: при неизползван билет подлежат на възстановяване сумата за билета и летищните такси. Други услуги на eSky, закупени с билета, може да не подлежат на възстановяване.
Очакваш ли връщане на средства за твоя неизползван билет? Като за начало е добре да знаеш, че, ако компанията е потвърдила това, то значи при всички случаи ще получиш средствата си. Времето за изчакване зависи изцяло от решението на авиокомпанията и може да отнеме от 3 дни до 3 месеца. По-долу ще намериш информация за това кой ще се свърже с теб относно възстановяването на сумата (научи повече за резервациите в eSky, обработвани от авиокомпанията).
Важно: възстановяването на средства е много по-бързо, ако избереш да ги получиш под формата ваучер или точки, които да използваш вместо билета си, отколкото ако избереш това да стане под формата на превод на пари по сметката ти. Какви са наличните варианти зависи авиокомпанията, за която имаш билет.
В Твоя профил ще намериш списък с документи, необходими за пътуването ти. След като влезеш в него, отвори детайлите на твоята резервация и виж раздел „Необходими документи“. Най-бързият начин за достъп до Твоя профил е като свалиш приложението на eSky.
В ЕС и някои страни извън ЕС ти е нужна само лична карта, за да минеш границата. За да разбереш какви са изискванията за отделните държави, посети сайта ни.
Твоят профил ти позволява да управляваш резервациите си бързо, лесно и удобно. Какво имаме предвид?
От Твоя профил можеш да:
Прочети статията, за да научиш повече за Твоя профил.
Можеш да създадеш акаунт за броени минути както в сайта ни, така и през приложението. Ако все още нямаш приложението, изтегли го, за да имаш достъп до твоите резервации по всяко време.
Има три начина за това:
Ако имаш нужда от съдействие по време на пътуването си, се обади на контактния ни център.
Телефонен номер: +359 2 955 75 80.
Работно време:
От понеделник до петък – 08:00 до 20:00
Почивни и празнични дни – 10:00 до 18:00
Ако в момента не пътуваш, но искаш да се свържеш с нас относно резервацията си, влез в Твоя профил. От него можеш да управляваш резервацията си и да намериш цялата необходима информация. Ако нямаш акаунт, създай такъв и добави резервацията си. За да направиш това, избери „Добавяне на резервация“, въведи номера на твоята резервация в полето и натисни “Добави”.
Запомни: Добавянето на резервации в Твоя профил е възможно само за резервации, направени със същия имейл адрес като Твоя профил.
С инсталирането на мобилното приложение на eSky получаваш незабавен достъп до всички удобства.
eSky Wallet е дигитален портфейл, който ти позволява да получаваш пари като част от промоционални кампании (които след това да използваш в eSky) или да получаваш бързо възстановените средства за неизползван билет или услуга от някоя авиокомпания.
Можеш да го използваш, само след като получиш съобщение от нас с възможност за избор на точно тази форма за възстановяване на средства или като участваш в нашите промоционални кампании.
Научи повече за eSky Wallet.
Къде ще намериш своята бордна карта или потвърждението зависи от това дали с теб се свързва eSky или директно авиокомпанията (повече за обработваните от eSky резервации прочети тук). Ще намериш съответната информация в имейла, в който ти изпращаме билета.
Ако в него пише: „Актуалната информация за твоята резервация ще намериш тук“, то значи твоята резервация се обработва от eSky. Ако се обработва директно от авиокомпанията, в съобщението ще присъства следното: „Актуална информация за полетното разписание ще намериш в сайта на авиокомпанията“.
Имай предвид, че някои нискотарифни авиокомпании, за разлика от редовните (като LOT или Lufthansa), нямат преки отношения с други партньори, напр. търсачки за полети или сайтове за продажба на туристически услуги като eSky, които да обслужват техните клиенти. В резултат на това някои от клиентите, които резервират билети на нискотарифни авиокомпании в eSky, се обслужват директно от авиокомпаниите.
С мен се свърза eSky или авиокомпанията, но имам закупена услуга за регистрация за полета от eSky.
Бордните карти или потвържденията ще бъдат изпратени на имейл адреса, оставен от теб при резервацията на билета. Те ще бъдат налични в Твоя профил в eSky между 24 и 8 часа преди полетното разписание. Ако нямаш профил в eSky, създай такъв и добави резервацията си. Отвори раздел „Добавяне на резервация“, въведи номера на резервацията си в съответното поле и кликни “Добави”.
Запомни: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, направени със същия имейл адрес като този, използван за Твоя профил. За да получиш незабавен достъп до твоите резервации, инсталирай мобилното приложение на eSky.
Ако пътуването ти се състои от няколко полета, билетите или потвържденията ще бъдат налични поотделно в Твоя профил в eSky и изпратени в отделни имейли между 24 и 8 часа преди полетното разписание.
Пример 1
Ако летиш:
Ще получите бордните карти или потвържденията:
Пример 2
Ако летиш:
Ще получите бордните карти или потвържденията:
Ако твоят полет е след по-малко от 8 часа и все още нямаш получен имейл с твоите бордни карти или потвърждение за регистрацията за полета, влез в Твоя профил в eSky и провери кой е предоставеният от теб имейл адрес по време на резервацията. Възможно е билетите да са изпратени на различен имейл адрес. Също така провери папка СПАМ, в която е възможно да попадне някое от съобщенията от нас.
Важно: за полети, които изискват допълнителна информация за попълване на формуляра за регистрация за полета, ще бъдат изпратени бордни карти или потвърждения, само ако необходимата информация е попълнена. Ако пътуваш с повече от един спътник, се увери, че всички нужни данни са попълнени.
Авиокомпанията се свърза с мен
Ако се регистрираш онлайн за полета през сайта на авиокомпанията, ще можеш да изтеглиш бордната си карта веднага след като се регистрираш, съгласно инструкциите на авиокомпанията.
За да си гарантираш достъп на борда на самолета, изтегли и принтирай всяка бордна карта или потвърждение за регистрация, което имаш изпратено до теб от eSky или налично в Твоя профил. Можеш също да ги изтеглиш и запазиш на мобилното си устройство (смартфон или таблет), за да ги имаш със себе си.
При онлайн регистрацията ще ти бъде издадена бордна карта, която ти дава право да се качиш на самолета. За нискотарифните авиокомпании (напр. Ryanair, Wizz Air, easyJet) бордните карти са задължителни и липсата им (разпечатани или съхранявани на мобилно устройство) може да доведе до таксуване на летището или до отказ да се качиш на борда.
Процедурата за онлайн регистрация е различна в зависимост от авиокомпанията, като също има значение дали с теб се свързва eSky или директно авиокомпанията (повече за резервациите в eSky, обработвани от авиокомпаниите, научи тук). Ще намериш съответната информация в имейла, с който ти изпращаме самолетния билет.
Ако в него пише: „Актуалната информация за резервацията си провери тук“, то значи резервацията ти се обработва от eSky. Ако в съобщението има текст: „актуална информация за полетното разписание ще откриеш в сайта на авиокомпанията“, тогава резервацията се обработва директно от авиокомпанията.
Запомни: някои нискотарифни авиокомпании, за разлика от редовните (като LOT или Lufthansa), нямат преки отношения с други партньори, напр. търсачки за полети или сайтове за продажба на туристически услуги като eSky, за да обслужват техните клиенти. В резултат на това някои от клиентите, които резервират билети на нискотарифни авиокомпании от eSky, се обслужват директно от авиокомпаниите.
С мен се свърза eSky или директно авиокомпанията, но аз имам закупена услуга за онлайн регистрация от eSky.
В този случай ние ще те регистрираме от твое име. За целта ще са ни нужни данни за теб и твоите спътници.
Линк към формуляра, в който следва да попълниш данните, ще намериш в своя билет или в раздела „Моите резервации“ в Твоя профил в eSky. Ако все още нямаш акаунт, създай такъв и добави резервацията си. Влез в секция „Добавяне на резервация“, въведи номера на твоята резервация и кликни „добави“.
Важно! Добавянето на резервации в Твоя профил е възможно, само ако резервациите са направени със същия имейл, с който и Твоят профил.
Молим те да попълниш формуляра възможно най-скоро. Това ще ни позволи да те чекираме и да ти изпратим бордните карти или потвърждението за регистрация, веднага щом авиокомпанията стартира процеса.
Важно! Възможно е да не успеем да извършим регистрацията, ако предоставиш информацията по-късно от 24 часа преди полетното разписание!
Важно! Ако пътуването ти се състои от няколко полета, бордните карти или потвържденията ще са достъпни в Твоя профил в eSky поотделно. Освен това ще ги получиш в отделни имейли между 24 и 8 часа преди полетното разписание за всеки един полет.
Авиокомпанията се свърза с мен
В този случай ще получиш всички подробности за онлайн регистрацията за полета от авиокомпанията. Чекирането трябва да извършиш в сайта на авиокомпанията, като използваш същия имейл адрес, с който е направена резервацията ти в eSky.
Ако при въвеждането на данните във формуляра за регистрация или при онлайн регистрацията допуснеш грешка, ни уведоми възможно най-скоро чрез нашата контактна форма.
Ще проверим какво се е случило и ще ти предложим алтернативни варианти за регистрация, за да гарантираме, че пътуването ти ще мине гладко.
Къде и как да предоставиш информацията зависи от това дали с теб се свързва директно авиокомпанията или eSky (повече за резервациите в eSky, обработвани от авиокомпаниите, научи тук). Ще разбереш това по текста в имейла от нас, в който ти изпращаме самолетния билет (тема на имейла „Вашият самолетен билет“). Ако пише: „Актуална информация за твоята резервация можеш да провериш тук“, то значи резервацията ти се обработва от eSky. Ако се обработва директно от авиокомпанията, ще видиш следния текст: „Актуална информация за полетното разписание ще намериш в сайта на авиокомпанията“.
Запомни: някои нискотарифни авиокомпании, за разлика от редовните (като LOT или Lufthansa), нямат преки отношения с други партньори, напр. търсачки на полети или сайтове за продажба на туристически услуги като eSky, които да обслужват техните клиенти. Затова някои от клиентите, резервиращи билети на нискотарифни авиокомпании от eSky, се обслужват директно от авиокомпаниите.
С мен се свърза eSky или авиокомпанията, но имам закупена услуга за онлайн регистрация от eSky
Линк към формуляра за онлайн регистрация за полета можеш да откриеш на две места:
Ако не получим необходимата информация от теб до 7 дни преди полетното разписание, ще ти изпратим напомнящ имейл с линк към формуляра, в който трябва да попълниш данните.
Авиокомпанията се свърза с мен
Ще получиш информация за онлайн регистрацията за полета директно от авиокомпанията на твоя имейл адрес. Следва да се регистрираш в сайта на авиокомпанията, като следваш инструкциите.
В eSky можеш да закупиш регистриран багаж по време на резервацията на билета или след това, но не по-късно от 48 часа преди полетното разписание.
За да закупиш допълнителен багаж, влез в раздел „Моите резервации“ в Твоя профил в eSky. Ако нямаш акаунт, създай такъв и добави резервацията си. В раздел „Добавяне на резервация“ въведи номера на резервацията си и накрая избери “добави”.
Запомни: Добавянето на резервация в Твоя профил в eSky е възможно само за резервации, направени със същия имейл адрес, с който е създаден Твоят профил.
От полза ще ти е да използваш мобилното приложение на eSky, с което имаш незабавен достъп до твоите резервации. Можеш да закупиш и допълнителни услуги, като например допълнителен багаж чрез контактната форма.
Примерни условия:
Ryanair (цена за полетна отсечка/ пътник):
Wizz Air (цена за полетна отсечка/ пътник):
За информация относно други авиокомпании, кликни тук.
* Цените се определят от авиокомпаниите и могат да варират. Посочените суми са ориентировъчни.
За да разбереш колко багаж имаш право да вземеш на борда и как да чекираш багажа си, виж нашата статия.
Авиокомпаниите обикновено разделят багажа на три вида – лични вещи, ръчен багаж (кабинен) и регистриран багаж (чекиран, който се поставя в багажното отделение на самолета).
За да разбереш какъв багаж можеш да вземеш за пътуването си или да закупиш регистриран багаж, посети раздел „Моите резервации“ в Твоя профил в eSky. Ако все още нямаш акаунт, създай такъв и добави твоята резервация. За целта избери „Добавяне на резервация“, след което въведи номера на резервацията и натисни “добави”.
Запомни: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, които са направени със същия имейл адрес, с който е създаден и Твоят профил.
Препоръчваме ти да използваш мобилното приложение на eSky, с което имаш незабавен достъп до твоите резервации.
Приоритетният бординг (приоритетното качване) ти позволява да си сред първите качили се на борда, като получаваш място в началото на опашката и си спестяваш дългото чакане.
Като част от услугата за приоритетен бординг някои нискотарифни авиокомпании (напр. Ryanair и Wizz Air) ти позволяват да вземеш допълнителен ръчен багаж. Това обаче не е задължително, затова преди закупуване на услугата, винаги проверявай какво е включено в нея.
Можеш да закупиш приоритетен бординг по време на резервацията на твоя билет или след това – през Твоя профил в eSky. Ако все още нямаш профил, създай такъв и добави твоята резервация. За целта избери „Добавяне на резервация“, след което въведи номера на резервацията и натисни “добави”.
Важно: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, които са направени със същия имейл адрес, с който е създаден и Твоят профил.
Препоръчваме ти да използваш мобилното приложение на eSky, с което имаш незабавен достъп до твоите резервации.
Всяка авиокомпания има свои ограничения за багажа. Това означава, че е най-добре да провериш колко багаж можеш да вземеш, още преди закупуването на билета.
Вече имаш билет, подготвяш се за пътуването и искаш да провериш колко багаж можеш да вземеш със себе си в самолета? За целта влез в раздел „Моите резервации“ в Твоя профил в eSky, където ще намериш цялата информация за допустимия багаж. Ако нямаш профил, създай такъв, след което избери „Добавяне на резервация“, въведи номера на резервацията и натисни “добави”.
Важно: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, които са направени със същия имейл адрес, с който е създаден и Твоят профил.
Препоръчваме ти да използваш мобилното приложение на eSky, с което имаш незабавен достъп до твоите резервации.
Подробности за закупения багаж можеш да намериш в раздела „Багаж“ в твоя електронен билет. Имай предвид, че посочените количества, размери и тегло са за всеки пътник поотелно. Можеш да намериш информация и в Твоя профил в eSky. След като влезеш в него, избери раздел „Моите резервации“, след което раздел „Пътници“. За всеки пътник е посочен допустимият багаж.
Важно: Ако твоят багаж е поръчан след резервирането на билета, ще намериш актуална информация в Твоя профил в eSky. Ако нямаш профил, създай такъв, след което избери „Добавяне на резервация“, въведи номера на резервацията и натисни “добави”. За повече удобство ти препоръчваме да използваш мобилното приложение на eSky, с което имаш незабавен достъп до твоите резервации и до важна информация за пътуването ти.
Десетцифрения номер на резервацията си в eSky ще намериш в твоя билет, който ти изпращаме в имейла с тема: „Вашият самолетен билет“. Ако не можеш да го намериш, провери в Твоя профил в eSky или виж в папка СПАМ. За всеки случай се увери, че имейл адресът, с който е направена резервацията, е правилен.
За да разбереш дали можеш да анулираш билета си и да ти бъде възстановена сумата за него, използвай контактната форма, за да се свържеш с нас. Или виж какви са възможностите за анулация и връщане на сумата в Твоя профил в eSky.
При повечето нискотарифни авиокомпании (вкл. Ryanair, Wizz Air, easyJet) сумата за закупен билет не се възстановява. Авиокомпаниите упоменават това в своите условия за резервация.
Ако става въпрос за билет на редовна авиокомпания (напр. LOT, Lufthansa, Air France), възможността за възстановяване на сумата за билета е посочена в условията на тарифата.
Статуса на резервацията си можеш да провериш по един от следните два начина. Кой от тях да избереш, зависи от това дали с теб се свърза eSky или директно авиокомпанията (повече за обработваните от авиокомпаниите резервации в eSky научи тук). Ще намериш съответната информация в имейла, в който ти изпращаме твоя билет.
Ако съдържа следния текст „Актуална информация за резервацията си ще откриеш тук“, значи резервацията ти се обработва от eSky. Ако за това се грижи директно авиокомпанията, съобщението ще гласи: „Актуална информация за полетното разписание ще откриеш в сайта на авиокомпанията“.
Важно: Някои нискотарифни авиокомпании, за разлика от редовните (като LOT или Lufthansa), нямат преки отношения с други партньори, напр. търсачки за полети или сайтове за продажба на туристически услуги като eSky, които да обслужват техните клиенти. Заради това някои от клиентите, които резервират билети на нискотарифни авиокомпании от eSky, се обслужват директно от авиокомпаниите.
eSky се свърза с мен
Актуалният статус на резервацията на самолетни билети и хотелско настаняване, както и на пакетите Полет+Хотел можеш да провериш в раздел „Моите резервации“ в Твоя профил в eSky. Ако нямаш акаунт, създай такъв и добави резервацията си. За целта влез в раздел „Добавяне на резервация“, въведи номера на резервацията в съответното поле и кликни върху „добави“.
Важно: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, направени със същия имейл адрес, с който и Твоят профил.
За максимално удобство инсталирай мобилното приложение на eSky. С него ще имаш незабавен достъп до Твоя профил и твоите резервации.
В случай на промяна в полетното разписание или анулиране на полета ще ти изпратим информация на твоя имейл. Препоръчваме ти да провериш полетното разписание в Твоя профил в eSky 12 часа преди планирания час на излитане, както и да следиш всички съобщения, изпратени на имейл адреса, предоставен от теб по време на резервацията на билетите.
Авиокомпанията се свърза с мен
Актуалния статус на резервацията си можеш да провери в сайта на авиокомпанията, като влезеш с данните, предоставени от авиокомпанията. В случай на промени в полетното разписание или анулация на полета, ще получиш информация за това директно от авиокомпанията на имейл адреса, с който е направена резервацията. Препоръчваме ти да провериш полетното разписание в сайта на авиокомпанията 12 часа преди планирания час на излитане, както и да следиш всички съобщения, изпратени на имейл адреса, с който е направена резервацията на билетите.
Начинът, по който можеш да управляваш своята резервация, зависи от това дали се обработва от eSky или директно от авиокомпанията – ще намериш тази информация в имейла с твоя билет (повече за резервациите в eSky, обработвани от авиокомпаниите, научи тук).
Ако съдържа следния текст "Актуална информация за резервацията си ще намериш тук", тогава резервация ти се обработва от eSky. Ако текстът гласи: „Посети сайта на авиокомпанията, за да намериш актуална информация за полета“, тогава твоята резервация се обработва директно от авиокомпанията.
Важно: някои нискотарифни авиокомпании, за разлика от редовните (като LOT или Lufthansa), нямат преки отношения с други партньори, напр. търсачки за полети или сайтове за продажба на туристически услуги като eSky, които да обслужват техните клиенти. Заради това някои от клиентите, които резервират билети на нискотарифни авиокомпании в eSky, се обслужват директно от авиокомпаниите.
eSky се свърза с мен
Резервацията си можеш да управляваш през Твоя профил в eSky. За да имаш достъп до профила си по всяко време и навсякъде, инсталирай мобилното приложение. Ето колко е удобно:
Ако нямаш акаунт, създай такъв и добави резервацията си. За целта влез в раздел „Добавяне на резервация“, въведи номера на резервацията в съответното поле и накрая кликни върху „добави“.
Важно: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, направени със същия имейл адрес, с който е създаден Твоят профил в eSky.
Повече за предимствата на Твоя профил в eSky ще намериш в нашата статия.
Авиокомпанията се свърза с мен
Управлението на резервациите, информацията за актуалното полетно разписание и детайлите за пътуването ти са достъпни в сайта на авиокомпанията. Очаквай от нея цялата информация относно опциите за управление на резервациите и предпочитания метод за контакт директно на имейл адреса, предоставен от теб при закупуване на билета.
Ако искаш да резервираш конкретно място, напр. до прозорец, с повече място за краката или до твоите спътници, можеш да го направиш, докато резервираш своя билет в eSky (възможно е само за определени авиокомпании) или като използваш контактната форма. В този случай е важно да ни изпратиш заявката си поне 24 часа преди полетното разписание.
Системите за резервации на авиокомпаниите разпределят местата в самолета произволно. Затова е добре да го имаш предвид, ако пътуваш с някой друг (единственото изключение е при пътуване на дете с настойник). За да избегнеш подобни неудобства, най-добре закупи избрани места в самолета.
Резервациите на място се таксуват, а цената зависи от авиокомпанията и вида на желаното място. В отговор на твоето запитване ще ти изпратим информация за това дали избраните от теб места са свободни и на каква цена са.
Цената на тази услуга варира от 5 EUR до 25 EUR на човек (за всяка полетна отсечка)*.
Важно: Броят на наличните места в самолета се променя динамично и желаните места може да не са налични.
* Цените се определят от авиокомпаниите и могат да варират (посочените тук са само ориентировъчни).
Приоритетно качване на борда можеш да закупиш, докато резервираш своя билет или след това – до 48 часа преди полетното разписание.
За да направиш това, влез в Твоя профил в eSky, в раздел “Моите резервации”. Ако нямаш акаунт, създай такъв и добави резервацията си. За целта влез в раздел „Добавяне на резервация“, въведи номера на резервацията в съответното поле и накрая кликни върху „добави“.
Важно: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, направени със същия имейл адрес, с който е създаден Твоят профил в eSky.
За маскимално удобство инсталирай мобилното приложение на eSky и си гарантирай още по-лесен достъп до твоите резервации. Важно: услугата за приоритетен бординг е с ограничен лимит и към момента на твоята заявка може да не е налична.
Примерни правила и условия за закупуване и използване на услугата за приоритетен бординг:
Ryanair (цена на полетна отсечка/пътник):
качване на самолета в приоритетната опашка, 1 брой ръчен багаж с максимални размери 40 x 20 x 25 cm и 1 брой ръчен багаж с максимални размери 55 x 40 x 20 cm и тегло до 10 kg - от 6 EUR до 36 EUR*.
Wizz Air (цена на полетна отсечка/пътник):
качване на самолета в приоритетната опашка, 1 брой ръчен багаж с максимални размери 40 × 30 × 20 cm и тегло до 10 kg, втори ръчен багаж с максимални размери 50 × 40 × 23 cm и тегло до 10 kg – от 5 EUR до 59 EUR*
* Цените се определят от авиокомпаниите и могат да варират. Посочените суми са ориентировъчни.
Ако резервацията ти се обработва от eSky, провери полетното разписание в Твоя профил в eSky 12 часа преди планирания час на излитане и следи съобщенията, получени на имейл адреса, предоставен от теб при резервацията на билетите. Ако часът на излитане се промени, ще получиш съобщение със заглавие "ВАЖНО! Промяна в полетното разписание, самолетен билет [номер на резервация]". Освен това очаквай да ти изпратим нов билет с новото полетно разписание и цялата нужна информация – на имейла, оставен от теб при резервацията.
Информация за промяна в полетното разписание ще намериш и в Твоя профил в eSky в раздел “Моите резервации”. Ако нямаш профил, създай такъв и въведи резервацията си. За целта влез в раздел „Добавяне на резервация“, въведи номера на резервацията в съответното поле и накрая кликни върху „добави“.
Важно: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, направени със същия имейл адрес, с който е създаден Твоят профил в eSky.
За максимално удобство използвай мобилното приложение на eSky.
Ако резервацията ти се обработва от авиокомпанията
В този случай информация за промени в полетното разписание ще получиш директно от авиокомпанията на имейл адреса, предоставен от теб при резервирането на билета. Актуалното полетно разписание можеш да провериш и в сайта на авиокомпанията. Препоръчваме ти да провериш актуалното разписание в сайта на авиокомпанията 12 часа преди полетното разписание, както и да следиш всички съобщения, които получаваш на имейл адреса, предоставен от теб при резервацията на билета.
Повече информация за резервациите на самолетни билети ще намериш в нашата статия.
Ако имаш нужда от информация за статуса на твоята резервация, но не можеш да намериш потвърждението за нея, влез в раздел „Моите резервации“ в Твоя профил. Там ще откриеш цялата информация за твоето пътуване. Ако нямаш профил, създай такъв и въведи резервацията си. За целта влез в раздел „Добавяне на резервация“, въведи номера на резервацията в съответното поле и накрая кликни върху „добави“.
Важно: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, направени със същия имейл адрес, с който е създаден Твоят профил в eSky.
За максимално удобство използвай мобилното приложение на eSky.
Имай предвид, че изпращаме потвърждение в имейла, който получаваш след резервацията на билета. Ако не намериш това съобщение във входящата си поща, провери папка СПАМ и се увери, че имейл адресът, посочен от теб при резервацията, е правилен. Друга възможност е да препратиш имейла с билета (съдържащ потвърждението на резервацията) чрез контактната форма в сайта ни.
Размерът на възстановената сума зависи от услугите, закупени с билета и решението на авиокомпанията за размера на възстановените средства. Обикновено на възстановяване не подлежат таксата за обслужване и допълнителните услуги, закупени от eSky.
В някои случаи авиокомпаниите възстановяват средства за анулирани резервации на няколко части, напр. за конкретни пътници, ако резервацията се състои от билети за по-голям брой хора или ако включва допълнителни услуги, предоставяни от авиокомпанията, напр. допълнителен багаж, избор на места и др.
Научи повече за това какво включва възстановената сума.
Ако със сигурност смяташ, че въведеният от теб имейл адрес е грешен, напр. има правописна грешка, се свържи с нас по телефона, за да направим необходимите промени:
Телефон: +48 32 728 30 00.
Работно време:
От понеделник до петък: 6:00 – 22:00
Почивни и празнични дни: 9:00 – 17:00
За подобни грешки можеш да съобщиш и чрез контактната форма.
Ако искаш да промениш или коригираш данните за пътник, се свържи с нас чрез контактната форма.
От голямо значение е дали искаш да промениш данните или просто леко да ги коригираш:
Промяна на данните в билета, напр. прехвърляне на билета на друго лице, повечето авиокомпании не позволяват.
Коригиране на неправилни данни, напр. грешки при въвеждане на собствено и фамилно име, обикновено е възможно, но до каква степен (колко символа) и каква е цената зависи от авиокомпанията.
За всяка неточна информация в билета, като например:
следва да ни информираш веднага. Ще проверим възможностите за коригиране на въпросните грешки, ще предоставим информация за възможните разходи и ще се свържем с авиокомпанията по този въпрос.
Важно: когато попълваш данни, винаги се води от изписването в документа за самоличност, с който ще пътуваш (данните следва да са изписани еднакво).
Възможността да смениш датата на полета зависи от авиокомпанията и обикновено е обвързана с допълнителни такси.
Резервацията ти се обработва директно от авиокомпанията
За да разбереш дали можеш да промениш датата на полета си, се свържи директно с авиокомпанията. Те ще могат да ти кажат и цената за такава промяна.
Повече за обработването на резервации в eSky от авиокомпании виж в нашата статия.
Резервацията ми се обработва от eSky
Ще проучим дали е възможна смяна и колко ще струва. Как да ни уведомиш, че искаш да смениш датата? Ето няколко възможни начина:
Като използваш Твоя профил в eSky. Просто отиди на данните за твоята резервация и избери опцията „Заяви промяна или връщане на билета“. Ако нямаш профил, създай такъв и въведи резервацията си. За целта влез в раздел „Добавяне на резервация“, въведи номера на резервацията в съответното поле и накрая кликни върху „добави“.
Важно: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, направени със същия имейл адрес, с който е създаден твоя профил в eSky.
За максимално удобство използвай мобилното приложение на eSky.
След това ще се свържем с авиокомпанията и ще те информираме дали промяната е възможна, колко ще струва и какво ще е нужно, за да се направи.
Имай предвид, че някои нискотарифни авиокомпании ще ти позволят да смениш датата на полета си, но ще трябва да заплатиш за това (до 185 EUR, в зависимост от авиокомпанията), докато някои редовни превозвачи го позволяват само като част от по-скъпите си тарифи. Таксата за промяна се начислява на човек и на полет, включен в резервацията. Ако цената на новите билети е по-висока, ще трябва да доплатиш разликата. Ако е по-ниска, разликата няма да ти бъде възстановена.
В някои случаи начисляваме такса за обслужване от 20 EUR (на пътник), която е включена в крайната цена на промяната. Ще те информираме за това, преди да вземеш окончателно решение.
За да получиш фактура за резервацията си в eSky, избери опцията „Искам да получа фактура с ДДС“, когато резервираш полет или настаняване. Това е единственият начин да поискаш фактура за закупени от нас услуги.
Ние ще изпратим фактурата на посочения имейл адрес. Ако все още нямаш получена фактура, свържи се с нас чрез контактната форма.
Ако не знаеш дали плащането е успешно или чакаш да бъде финализирано, можеш да провериш статуса лесно и бързо в раздел "Моите резервации" в Твоя профил в eSky. Ако нямаш профил, създай такъв и въведи резервацията си. За целта влез в раздел „Добавяне на резервация“, въведи номера на резервацията в съответното поле и накрая кликни върху „добави“.
Важно: в Твоя профил можеш да добавяш само резервации, направени със същия имейл адрес, с който е създаден Твоят профил в eSky.
За максимално удобство използвай мобилното приложение на eSky.
Ако предпочиташ, можеш да попиташ за статуса на твоята резервация чрез контактната форма или като ни се обадиш на: +48 32 728 30 00.
Работно време:
От понеделник до петък: 6:00 – 22:00
Почивни дни и празници: 9:00 – 17:00
Можеш да промениш данните на купувача (не на пътника!) до 30 дни след закупуване на билет или резервация за настаняване, но не във всички случаи. Можеш да правиш следните промени в данните:
Не е възможно да променяш данните на едно юридическо лице с друго юридическо лице, както и от юридическо лице към физическо.
Ако искаш да промениш данните за купувача на самолетния билет във фактурата, се свържи с нас чрез формата за контакт.
Застрахователната полица сама по себе си е финансов документ, подобен на фактурата, затова не издаваме фактура за застраховката. Застрахователната полица заедно с билета си ще намериш в имейла със заглавие „Вашият самолетен билет“. Ако не го откриваш, провери в Твоя профил в eSky или в папка СПАМ (увери се, че имейл адресът съвпада с този, използван при резервацията).
В цената на city break и почивките се включват само полетите и хотелът. Тъй като предпочитаният метод за трансфер е различен за всеки пътешественик, не включваме автоматично такъв в пакетите. Можеш да избереш трансфера, който желаеш, и да го добавиш към резервацията си, преди да завършиш поръчката. Можеш да закупиш трансфер и след резервацията от раздел Трансфери в сайта ни.
Ако авиокомпанията промени полетното разписание или отмени полета ти, ще те информираме възможно най-скоро.
Важно: в случаите, в които получаваш информация за промяна на полетното разписание или отмяна на полета директно от авиокомпанията, е важно да ни уведомиш своевременно, за да можем да актуализираме информацията за пътуването ти.
Дребни промени, като лека промяна в часа на заминаване, попадат в приетите от теб условия на резервацията.
Ако промяната на полетното разписание е значително или полетът ти е отменен, ще се опитаме да намерим алтернативен полет. Ако не се съгласиш с промяната или ако няма алтернатива, ще ти възстановим пълната сума на резервацията.
За повече информация и за да знаеш какво да направиш след това, влез в Твоя профил в eSky, в раздел „Моите резервации“. За да имаш възможно най-бърз достъп към профила си, препоръчваме да използваш приложението на eSky.
Увери се, че при настаняването си в хотела носиш паспорта и документите за пътуване, които сме изпратили в имейла за потвърждение. Персоналът на хотела може да поиска номера на резервацията, който ще откриеш в същите документи
Също така е добра идея да имаш кредитна или дебитна карта със себе си, в случай че хотелът я изисква като гаранция при допълнителни разходи от страна на гостите. Провери предварително дали носиш всички нужни документи, за да се настаниш в хотела бързо и безпроблемно!
All-inclusive: включени са всички ястия (закуска, обяд, вечеря и леки закуски) и напитки (безалкохолни напитки, кафе, чай и понякога местни или вносни спиртни напитки). Какво конкретно е включено зависи от хотела и е добре да провериш преди резервация.
Пълен пансион (full board): закуска, обяд и вечеря, но не включва напитки и леки закуски.
Полупансион (half board): две хранения на ден – обикновено закуска и вечеря. В някои хотели можеш да избереш закуска и обяд, за да вечеряш в ресторант навън.
Нощувка със закуска (Bed & breakfast): идеален вариант за city break, така че да можеш през останалото време да опознаваш местната кухня.
Самостоятелно приготвяне на храна: този вариант не включва изхранване, като често местата за настаняване разполагат с кухня или кухненски бокс, където да приготвиш храната си. Това е чудесен вариант, ако искаш да хапваш бюджетно или по определен режим.
Само стая: вариант, в който не се предлага изхранване и няма оборудване за готвене. Все пак можеш да използваш удобствата на място в хотела, като ресторанти, барове или кафенета, но срещу допълнително заплащане.
Това зависи от държавата, до която пътуваш. Винаги е добра идея да провериш точната информация в местните туристически офиси или да попиташ директно в хотела, преди да пътуваш, за да избегнеш изненади и да знаеш дали и колко точно дължиш на място.
В Европа много популярни градове и курорти имат туристически такси, които се заплащат при настаняване.
В Рим и Венеция например се заплащат туристически такси, които обикновено варират от 1 € до 5 € на вечер, в зависимост от стандарта и местоположението на хотела. На Балеарските острови (Майорка, Ибиса) и Каталуния (Барселона) таксите варират от 0,50 € до 4 € на вечер. В Гърция туристическата такса е от 0,50 € до 4 € на вечер в зависимост от хотела, а в португалските градове Лисабон и Порто - около 2 € на вечер.
Подобни такси можеш да срещнеш в САЩ и Карибите. В Ню Йорк например се начислява ДДС и „такса престой“, която може да бъде няколко долара на вечер. В Карибите често има „курортни такси“, които могат да варират от няколко долара до десетки долари на ден, в зависимост от хотела и предлаганите удобства. В Мексико можеш да срещнеш такса при напускане. Тя се заплаща на летището преди връщане наобратно и е около 18-29 щатски долара.
В този случай се свържи с компанията, изпълняваща трансфера възможно най-скоро. Нужните данни за контакт ще откриеш в документите за пътуване, поместени в имейла за потвърждение на резервацията. Компанията ще ти помогне за коригирането на трансфера спрямо новия час на пристигане.
Препоръчваме да провериш работното време на рецепцията предварително и да се свържеш директно с хотела. Много хотели разполагат с удобства за гостите, пристигащи в необичайно време – това може да са сейфове с ключове с код за достъп или нощен портиер, който да те настани. В някои хотели може да получиш специални инструкции за късно настаняване, гарантирайки, че лесно ще можеш да влезеш в стаята си независимо от часа на пристигане. За индивидуалните процедури можеш да се информираш, като се свържеш директно с хотела.
Определено е полезно да добавиш туристическа застраховка към своята резервация. Тя ти гарантира, че ще получиш съдействие при възникване на спешен случай и може да включва покритие на медицински разходи до 6 милиона EUR, спешна помощ при събития като обостряне на хронични заболявания, медицински транспорт или транспорт до страната на пребиваване. Можеш също така да закупиш застрахователен пакет, който включва защита на багажа и отговорност към трети страни. Туристическата застраховка и разумен инструмент, с който ще си спестиш много стрес и ще те защити от неочаквани разходи в случай на инцидент или непредвидена ситуация.
Важно: имай предвид, че можеш да избереш туристическа застраховка по време на резервацията. Веднъж щом я завършиш, не е възможно да закупиш застраховка отделно.
Обикновено да, но понякога може да има ситуации, при които хотелът ще те настани в различен тип стая. Ако ти е важно да се настаниш в абсолютно същата стая и/или легло, се свържи с хотела преди пристигане. Телефонния номер на хотела ще намериш директно в сайта на хотела и в информацията за хотела в документите за пътуване, получени в имейла за потвърждение на резервацията.
Имаш няколко варианта за трансфер, от които да избираш по време на резервацията си. Частните трансфери са бърз и удобен вариант, при който шофьорът ще те закара директно до дестинацията без никакви спирки. Това е чудесен избор, ако искаш да спестиш време и да имаш максимален комфорт.
Ако избереш споделен трансфер, шофьорът ще спре на определени точки, за да вземе или остави други пътници. Това отнема малко повече време, но е по-икономичен вариант. Изборът зависи изцяло от твоите предпочитания и нужди.
Работно време:
понеделник–петък: 08:00 - 20:00
Ще отговорим възможно най-скоро