Ако полетът ти е анулиран от авиокомпанията, имаш право на възстановяване на сумата за неосъществено пътуване. Имай предвид, че възстановяването е възможно само за услуги, които не са използвани. С оглед на това е възможно крайната възстановена сума, изплатена от авиокомпанията, да е различна от общата, платена за резервацията. Какво точно включва възстановената сума за анулиран полет?
Какво включва възстановената сума?
Най-често се възстановяват:
- разходите за самолетни билети и летищни такси,
- разходите за допълнителни услуги, предоставени от авиокомпанията, включително, но не само, багаж, приоритетен бординг и избор на място в самолета.
Имай предвид, че всяка авиокомпания има своя собствена политика за връщане на суми, което означава, че списъкът с услугите, подлежащи на възстановяване, зависи от авиокомпанията, за която имаш резервиран полет. Всяка заявка за възстановяване на сума се разглежда индивидуално, по преценка на авиокомпанията, независимо дали билетът ти е закупен чрез eSky или директно от нея.
Не забравяй, че когато резервираш билет чрез eSky, се съгласяваш с политиката за връщане на суми на авиокомпанията и нейните условия.
Какво не включва възстановената сума?
Обикновено сумата за възстановяване не включва:
- такса за обслужване,
- пакет Допълнително обслужване,
- онлайн регистрация – ако полетът е анулиран, но регистрацията е извършена,
- други допълнителни услуги, закупени чрез eSky, които са изпълнени или по други причини не подлежат на възстановяване (AirHelp +).
Освен това авиокомпаниите не могат да възстановяват средства за промени в резервацията напр. промяна на датата или дестинацията, както и на личните данни на пътник.
Връщане на сумата на части
Сумата за самолетния ти билет може да бъде върната от авиокомпанията на части, в отделни плащания. Понякога авиокомпаниите възстановяват сумата, като я разделят за всеки пътник. По подобен начин могат да възстановят сумата за резервации, които включват и допълнителни услуги като закупен багаж, място в самолета и т.н. В този случай сумата се изплаща на части, поотделно за самия билет и за допълнителните услуги, закупени от авиокомпанията.
Кога възстановените средства може да са по-малко от общата сума за резервацията?
Ако възстановените средства са по-малко от общата сума за резервацията, то това може да означава, че:
- резервацията включва услуги, които са изпълнени и не подлежат на възстановяване;
- резервацията включва допълнителни услуги на авиокомпанията, които не подлежат на възстановяване, съгласно политиката и общите ѝ условия;
- резервацията включва допълнителни услуги, които авиокомпанията определя като отделни и следователно средствата за тях ще бъдат изплатени поотделно;
- резервацията се състои от билети за няколко пътници и авиокомпанията възстановява средствата отделно за всеки от тях;
- само част от резервацията е анулирана (ако има отделни билети за различните полетни отсечки).
Кога ще получиш възстановената сума?
Под каква форма и кога ще получиш възстановената сума зависи единствено от авиокомпанията, дори когато билетите са закупени чрез eSky. Поради огромния брой анулирани полети, в следствие на пандемията COVID-19 и последващите мерки, то времето за отговор и взимане на решение от страна на авиокомпаниите е значително удължено.
Клиентите на eSky редовно получават актуална информация относно промяната в статуса на техните запитвания, според информацията, изпратена ни от авиокомпаниите.