Меню

Възстановяване на сума за анулиран полет: какво покрива?

Възстановяване на сума за анулиран полет: какво покрива?

Ако полетът ти е анулиран от авиокомпанията, имаш право на възстановяване на сумата за неосъществено пътуване. Имай предвид, че възстановяването е възможно само за услуги, които не са използвани. С оглед на това е възможно крайната възстановена сума, изплатена от авиокомпанията, да е различна от общата, платена за резервацията. Какво точно включва възстановената сума за анулиран полет?

Какво включва възстановената сума?

Най-често се възстановяват:

  • разходите за самолетни билети и летищни такси,
  • разходите за допълнителни услуги, предоставени от авиокомпанията, включително, но не само, багаж, приоритетен бординг и избор на място в самолета.

Имай предвид, че всяка авиокомпания има своя собствена политика за връщане на суми, което означава, че списъкът с услугите, подлежащи на възстановяване, зависи от авиокомпанията, за която имаш резервиран полет. Всяка заявка за възстановяване на сума се разглежда индивидуално, по преценка на авиокомпанията, независимо дали билетът ти е закупен чрез eSky или директно от нея.

Не забравяй, че когато резервираш билет чрез eSky, се съгласяваш с политиката за връщане на суми на авиокомпанията и нейните условия.

Какво не включва възстановената сума?

Обикновено сумата за възстановяване не включва:

  • такса за обслужване,
  • пакет Допълнително обслужване,
  • онлайн регистрация – ако полетът е анулиран, но регистрацията е извършена,
  • други допълнителни услуги, закупени чрез eSky, които са изпълнени или по други причини не подлежат на възстановяване (AirHelp +).

Освен това авиокомпаниите не могат да възстановяват средства за промени в резервацията напр. промяна на датата или дестинацията, както и на личните данни на пътник.

Връщане на сумата на части

Сумата за самолетния ти билет може да бъде върната от авиокомпанията на части, в отделни плащания. Понякога авиокомпаниите възстановяват сумата, като я разделят за всеки пътник. По подобен начин могат да възстановят сумата за резервации, които включват и допълнителни услуги като закупен багаж, място в самолета и т.н. В този случай сумата се изплаща на части, поотделно за самия билет и за допълнителните услуги, закупени от авиокомпанията.

Кога възстановените средства може да са по-малко от общата сума за резервацията?

Ако възстановените средства са по-малко от общата сума за резервацията, то това може да означава, че:

  • резервацията включва услуги, които са изпълнени и не подлежат на възстановяване;
  • резервацията включва допълнителни услуги на авиокомпанията, които не подлежат на възстановяване, съгласно политиката и общите ѝ условия;
  • резервацията включва допълнителни услуги, които авиокомпанията определя като отделни и следователно средствата за тях ще бъдат изплатени поотделно;
  • резервацията се състои от билети за няколко пътници и авиокомпанията възстановява средствата отделно за всеки от тях;
  • само част от резервацията е анулирана (ако има отделни билети за различните полетни отсечки).

Кога ще получиш възстановената сума?

Под каква форма и кога ще получиш възстановената сума зависи единствено от авиокомпанията, дори когато билетите са закупени чрез eSky. Поради огромния брой анулирани полети, в следствие на пандемията COVID-19 и последващите мерки, то времето за отговор и взимане на решение от страна на авиокомпаниите е значително удължено.

Клиентите на eSky редовно получават актуална информация относно промяната в статуса на техните запитвания, според информацията, изпратена ни от авиокомпаниите.

Съветите в този раздел от сайта са само информационни, с цел да бъдат полезни за потребителите, и не са основание за каквато и да било отговорност на eSky.bg.

Откри ли необходимата информация? Да | Не
Смятам, че информацията е:
Благодарим за обратната връзка!