Всички хотели и обекти за настаняване изискват от гостите да се регистрират, което включва предоставяне или потвърждаване на лични данни. Процедурите по настаняване могат да включват някои съществени разлики, в зависимост от мястото, в което сте избрали да отседнете, но ето и общите правила, които всички те изискват:
- От гостите се очаква да предоставят потвърждението на резервацията (хотелски ваучер), както и документи за самоличност, като например паспорт или лична карта, в някои случаи и шофьорска книжка. Хотелът има право да задържи и копира тези документи за своята база данни, а също така гостите трябва да подпишат регистрационен формуляр. Обикновено само един гост на стая е необходим за регистрация.
- По време на стандартната процедура по регистрация някои хотели изискват от гостите кредитна карта като гаранция или дори депозит за покриване на потенциални разходи като румсървис или мини бар за продължителността на престоя.
Силно препоръчваме да проверите процедурите по настаняването, в зависимост от вида на хотела, който сте резервирали. Обърнете особено внимание, ако резервирате апартамент, къща за гости и др.
Хотели: Рецепциите на повечето хотели работят 24 часа в денонощието. Въпреки това, доста често регистрацията е възможна само след 14:00ч. местно време. До 12:00 ч. се освобождават стаите от напускащите хотела гости и след това започва тяхната подготовка за следващо настаняване. Тези часове могат да бъдат различни за различните хотели, затова Ви съветваме да проверите кога е най-добре да пристигнете в хотела, за да не се налага да чакате дълго за настаняване. Ранно и късно напускане би могло да се организира от хотела, което зависи от предварително предоставени всички необходими детайли на гостите, за да се обособят подходящи условия. Някои хотели могат да наложат допълнителна такса, а част от тях не биха приели ранно или късно настаняване, защото е възможно рецепцията да е затворена през нощта.
Апартхотели и къщи за гости: Моля, имайте предвид, че това са независими обекти с индивидуални политики и е възможно да има големи разлики в процедурите по настаняване от тези в хотелите. В повечето случаи, тези обекти нямат рецепция и изискват от гостите да вземат ключове за стаите от място, различно от това на съответния обект. Понякога е необходимо клиентите да се обадят предварително в избрания обект, за да се запознаят с процедурите по настаняване в зависимост от часа на пристигането им. Също така, апартхотелите и къщите за гости могат да поискат депозит като гаранция, който в края на престоя ще бъде възстановен, в случай че не бъдат установени никакви повреди или щети в помещенията или ще бъде запазен в случай на установени такива.