Унищожаване, повреда или загуба на багаж

Унищожаване, повреда или загуба на багаж

Изгубени и намерени вещи/ багаж:

  • Ако сте забравили багаж или вещи на летището или на борда на самолета, незабавно се свържете с авиокомпанията, която е оперирала полета;
  • Почти всички авиокомпании имат представителни офиси на летищата. Също така, можете да се свържете с тях и по телефона или да потърсите гише „Информация“ на съответното летище;
  • В случай, че в деня на пристигането Ви на летището или няколко дни по-късно установите, че багажът Ви липсва, потърсете съдействие директно на летището, в офис „Изгубени и намерени вещи/ багаж“. Съобщавайки, че багажът Ви е загубен на летището или сте го забравили в салона на самолета, трябва да попълните съответните формуляри и да предоставите следната информация:

- Име и фамилия
- Адрес на постоянно пребиваване
- Телефон, електронна поща
- Дата и място на загубата на багажа, номер на полет, маршрут
- Точно описание на съдържанието на багажа или липсващите вещи

Унищожаване или загуба на багаж от страна на авиокомпанията:

  • За транспортиране на багаж авиопревозвачите начисляват такса, която се калкулира към крайната цена на самолетния билет. Това ги прави отговорни за правилното и навременно транспортиране на товарите. Въпросът за отговорността на авиокомпаниите към превозването на багаж се урежда от разпоредбите на Конвенцията от Монреал;
  • Пътниците, установили  загуба или повреда на багаж при пристигането си на летището на съответната дестинация, трябва да се свържат с най-близкия офис на авиокомпанията, с която са осъществили пътуването си или да се свържат със съответния  туристически агент;
  • Декларации за изгубен/ унищожен багаж могат да бъдат изпращани и в последствие, но не по-късно от 7 дни след осъществяване на полета. В случай на напълно изгубен багаж, този период е до 2 години. Важи датата на пощенското клеймо;
  • Възстановяване на разходи, възникнали от направени непредвидени плащания, в следствие на закъснял багаж, се осъществяват до 21 дни след получаване на багажа;
  • Максималният размер на обезщетение за загубен или повреден на багаж е 1000 СПТ (специални права на тираж – международна безкасова валута). Тази сума съответства на приблизително  1100 евро;
  • Размерът на обезщетението от страна на авиокомпанията за изгубен или повреден багаж, може да бъде по-малък от горепосочената сума, в случай че багажът не е пакетиран правилно или ако съдържа непозволени за транспортиране елементи;
  • Авиокомпаниите обикновено не носят отговорност за щети или загуба на предмети с висока стойност, ако последните не са били декларирани и/ или опаковани правилно за транспортиране;
  • Най-добрият начин за хеджиране срещу загуби, произтичащи от увреждане или загуба на багаж, е закупуването на подходяща застраховка.

Съветите в този раздел от сайта са само информационни, с цел да бъдат полезни за потребителите, и не са основание за каквато и да било отговорност на eSky.

Помогнете ни да подобрим тази статия
Отказ
Благодарим Ви за обратната връзка!

Тя ще ни помогне да Ви предложим по-ценно и релевантно съдържание.

Възникна грешка при изпращането

Изпратете отново опитайте по-късно