Фалит на авиокомпания – какви са правата ми

Фалит на авиокомпания – какви са правата ми

Какви са процедурите и възможностите за възстановяване на сума по самолетен билет, закупен от авиокомпания, която в последствие фалира?

В случай на фалит на авиокомпанията, най-добре е билетът да е заплатен с кредитна карта. Тогава платецът просто може да поиска „chargeback“ (връщане) на сумата по билета, с причина „фалит на авиокомпанията“.

При плащания с банков превод, когато билетът е закупен през резервационна система и посредством IATA (напр., ако сте закупили билета си от eSKY.bg), IATA води дело срещу авиокомпанията, за да събере всички дължими суми. Когато сумите са събрани, те се връщат на клиента или на агенцията (възстановява се стойността на билета без начислената такса за обслужване).

Ако билетът Ви е закупен директно през авиокомпанията, трябва да заведете самостоятелно дело.

В много редки случаи, авиокомпанията дава информация, че ще обяви фалит предварително и възстановява сумите на клиентите си.

Важно: Моля, имайте предвид, че застраховката, предлагана от AIG, не покрива фалит на авиокомпания!

Съветите в този раздел от сайта са само информационни, с цел да бъдат полезни за потребителите, и не са основание за каквато и да било отговорност на eSky.

Статия ти харесва, но смяташ, че липсва дадена информация?
Отказ
Благодарим Ви за обратната връзка!

Тя ще ни помогне да Ви предложим по-ценно и релевантно съдържание.

Възникна грешка при изпращането

Изпратете отново опитайте по-късно