Условия за анулция на самолетни билети на нискотарифни авиокомпании
В повечето случаи при нискотарифните авиокомпании билетите не могат да бъдат анулирани и да се възстановяват суми по неизползвани такива. Евентуално възстановяване на сума можете да очаквате в случай на смърт на пътника или на негов близък до първа родствена линия. В тази ситуация се изпраща смъртен акт на електронна поща info@esky.bg, който след това се препраща до съответната нискотарифна авиокомпания.
Ако авиокомпанията позволява някакво възстановяване на сума при неизползван билет, то ще бъде съпроводено със солидна глоба. Ако сте наясно, че няма да пътувате, уведомете ни при първа възможност, за да можем да осведомим авиокомпанията незабавно.
Можете ли да върнете билет поради заболяване?
Понякога нискотарифните авиокомпании възстановяват суми за неизползвани самолетни билети поради заболяване. Въпреки това, всеки случай се разглежда индивидуално, а решението остава в ръцете на превозвача. В повечето случаи не се възстановяват суми, а се правят кредити за бъдещо пътуване. За целта е необходимо да изпратите медицински документ на info@esky.bg
Условия за анулация на самолетни билети на редовни авиокомпании
Анулацията на самолетни билети с редовни авиокомпании зависи изцяло от резервационната класа, в която е закупен билетът.
В повечето случаи, дори тарифата да не позволява възстановяване на сумата, е възможно връщане на летищни такси. Това обикновено става само при неизползване на целия полет. Ако част от полета е вече използван, връщането на такси е почти невъзможно.
Забележка: За да Ви бъде възстановена каквато и да било сума, трябва да съобщите невъзможността си да пътувате минимум 2 часа преди полетното разписание.
Освен възстановяване на летищните такси, някои тарифи позволяват и възстановяване на сумата за самолетен билет – напълно или частично.
- Трябва да съобщите невъзможността да пътувате в нашия център за обслужване на клиенти на +359 2 955 75 80.
- Анулиране на билет в деня на закупуването му е възможно. Ако това стане на следващия ден, вече се съобразяваме с условията на авиокомпанията.
ВАЖНО! Моля, имайте предвид, че всяка авиокомпания прилага индивидуални правила при анулация на самолетни билети. Възможно е някои авиокомпании да не позволяват възстановяване на суми по анулирани резервации.
Можете ли да върнете билет поради заболяване?
В повечето случаи правилата на редовните авиокомпании не позволяват отмяна на полет поради заболяване. Освен при вече обсъдените обстоятелства като смърт на пътник или близък родственик.
Въпреки това, в изключителни случаи, когато пътникът не е в състояние да пътува, можем да отправим запитване към авиокомпанията за отстъпки или безплатна промяна. Такова искане трябва да бъде подкрепено със съответната медицинска документация – епикриза или болничен лист (в случай, че пътувате с авиокомпания, различна от Bulgaria Air, тези документи трябва да са на английски език). Но не забравяйте, че всеки такъв случай се разглежда индивидуално и авиокомпанията може да откаже каквото и да е съдействие.
ВАЖНО! Най-добрият начин за предпазване от финансови загуби е закупуването на подходяща застрахователна полица. Застраховка за анулация на самолетен билет може да бъде закупена онлайн или по телефона. Такава застраховка трябва да бъде закупена в рамките на 48 часа след издаване на самолетния билет.
Вижте още полезна информация във видеото: