Добре дошли на сайта на туристическа агенция "Е-СКАЙ" ООД (www.eSky.bg).
Преди да започнете да използвате нашата уеб страница и интегрираните на нея Интернет резервационна система и системи за търсене и закупуване на хотелски резервации, моля да се запознаете с общите условия за ползване на уеб страницата.
Посочените по-долу дефиниции с главни букви имат следното значение, освен ако в текста не е посочено друго:
"Е-СКАЙ" е дружество, регистрирано съгласно законите на Република България със седалище и адрес на управление: гр. София, 1612, ул. Софийски герой 1, ет.3, ЕИК 200231863. "Е-СКАЙ" ООД е лицензиран тур-оператор с РКК-01-6172. "Е-СКАЙ" ООД е администратор на интернет резервационна система за самолетни билети и хотелски резервации интегрирани на сайта www.eSky.bg. На уеб страницата на "Е-СКАЙ" е интегрирана и система за търсенe и закупуване на застраховки. При заявка по телефон или електронна поща "Е-СКАЙ" предлага съдействие при резервации на коли под наем, организиране на мероприятия и други туристически услуги.
Интернет резервационната система предоставя на Потребителя възможност да търси, селектира и резервира самолетни билети за вътрешни и международни полети, оперирани от редовни или нискотарифни авиокомпании. Интернет резервационната система на уеб страницата www.eSky.bg е свързана с глобалните резервационни системи на WorldSpan и Amadeus, както и със система, предоставяща достъп и до много нискотарифни авиокомпании в Европа и света.
Система за търсене и закупуване на хотелски резервации предоставя на Потребителя възможност да търси, селектира и резервира хотели в Република България и в чужбина.
Система за търсене и закупуване на застраховки предоставя на Потребителя възможност да закупи застраховка. Системата принадлежи на трети лица и предоставянето на услугата се извършва в съответствие с общите условия на застрахователя, поради което Ви съветваме да се запознаете с тях.
Потребител или Вие е всяко физическо лице, което използва Резервационната система, Системите за търсене и закупуване на хотелски резервации и застраховки и/или настоящата уеб страница.
Договор – при резервирането на самолетен билет или друга туристическа услуга възникват договорни отношения. Страни по договора са „Е-Скай” и лицето/а, посочен/и като пътник/ пътници и/или ползватели на услугата. Като платец на услугата може да бъде посочено и трето лице, но в случай, че същото не заплати дължимата сума, тя следва да бъде заплатена от лицето/а, посочено/и като пътник/ пътници и/или ползвател/и на услугата. В случай, че пътниците/ ползвателите на услугата са повече от един, те отговарят солидарно.
Туристическа услуга (Туристически услуги) означава всяка, всички или комбинация от следните услуги закупуване на самолетен билет, хотелска резервация, застраховка, резервации на коли под наем, организиране на туристически мероприятия.
Доставчик – Доставчик означава лицето, което предоставя Туристическата услуга
Хотелска резервация – означава краткосрочно, общодостъпно наемане на къща, апартамент, стая, палатка, каравана и други, за временно пребиваване, както и предоставянето на други, свързани с тези услуги.
Нискотарифни авиокомпании – Тези авиокомпании се отличават от редовните с ниските цени за повечето от полетите си, но имат специфични условия относно допустимия багаж, начини на разплащане, възможности за промяна на имена, полети и др. детайли на вече издаден самолетен билет. Нискотарифните авиокомпании са също известни като NoFrill или Low Cost Carriers (LCC). Предлаганите нискотарифни авиокмпании в резервационната система на eSky.bg са изброени по-долу:
Aer Arann, Aer Lingus, Air Iceland, Air Europa, Air Rarotonga, Air Southwest, Airasia, AirTran Airways, Atlas Blue, Aurigny, Baboo Airways, Blu Express, Blue 1, BlueAir Business Aviation, Blue Islands, BMIbaby, CanJet, Centralwings, Cimber Air, Corendon, Darwin Airline, easyJet, EuroManx, Evolavia, Excelairways, First Choice, FlyBe, flyglobespan, flythomascook.com, Freedom Air, Germanwings, Ghana International Airlines, Golden Air, Gotlandsflyg, Great lakes аviation, Gulfstream intl Airlines, Hapag Lloyd Express, Helvetic, Highland airways, Iceland Express, Intersky, Jet2, Jet4you, Jet Blue Airways, JetairFly / TUI Airlines Belgium, Kullaflyg, Kulula, Luxair, Lydd Air, Malmo Aviation, Monarch Airlines, My Way Airlines, MyTravel, Nature Air, Nordic Regional, Norwegian, Ryanair, Scandjet, Sky Europe, Skytrans Airlines, Smart Wings, Southwest, SpiceJet, Spirit Airlines, Sterling, Stockholmsplanet, Sun Country Airlines, SunExpress, TAM, ThomasCookAirlines.com, Thomsonfly, Transavia, USA 3000 Airlines, Viking Airlines, Vildanden, Vintage Props & Jets, Virgin Blue, Volareweb, Vueling, WestJet Airlines, Welcome Air, Winair, Wizz Air, Zambian.
Условията на тарифите на всеки нискотарифен авио превозвач са достъпни през сайта www.eSky.bg, както и директно на уеб сайтовете на нискотарифните авиокомпании.
„Комбо полети“ – това са два или повече полета до/от избрана от потребителя дестинация, които включват едно или повече прекачвания и се осъществяват от една или повече авиокомпании. За всеки включен полет, за да се достигне до/от избраната дестинация се закупува отделен самолетен билет като авиокомпаниите, осъществяващи полетите, не си сътрудничат при осъществяването на отделните полети. При закупуване на „комбо“ полет, потребителят не закупва един самолетен билет, а толкова самолетни билета, колкото са отделните отсечки/полети и приема общите условия на всички авиокомпании, които осъществяват полетите, по закупените от него самолетни билети. Моля да имате предвид, че Комбо полетите често са възможност за намиране на по-изгодна цена от полетите, осъществявани само от редовни авиолинии, но крият и рискове, а именно в случай на анулация на полета, неявяване на пътника, закъснение на полета или каквато и да е друга причина, която води до невъзможност за използване и/или неизползване на един или повече от самолетните билети от комбо полета, може да доведе до невъзможност за използване на следващия полет/и от комбо полета. В тези случаи потребителят няма да получи никакво обезщетение за неизползваните полетни отсечки, тъй като за тях са закупени отделни самолетни билети, които нямат връзка с един с друг. Потребителят носи изцяло риска от осъществяването на комбо полета. Това важи и в случай че всички отсечки от комбинирания полет са на една и съща нискотарифна авиокомпания.
Динамичен пакет – включва резервирането на самолетен билет и хотелска резервация като Потребителят самостоятелно избира и комбинира избрания от него полет с хотел. Е-Скай предлага закупуването на динамични пакети в качеството си на туристически агент.
I. ОБЩИ УСЛОВИЯ
II. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ И "Е-СКАЙ"
III. РЕЗЕРВАЦИИ И ЗАКУПУВАНЕ НА САМОЛЕТНИ БИЛЕТИ
Потребителят може да направи резервация и като се обади на посочените на настоящата уеб-страница телефони. След като се свържете с туристически консултант от "Е-СКАЙ" и направите своето запитване, ще получите информация за търсения полет или друга туристическа услуга. В случай, че Клиентът потвърди, че е съгласен да закупи предложения полет или друга туристическа услуга, той може да извърши плащането с карта или по банков път.
4.1 Плащане с карта: Клиентът предоставя в същия телефонен разговор детайлите на кредитната си карта и самолетния билет съответно ваучера се издава.
4.2 Плащане по банков път: Цената трябва да бъде заплатена непосредствено след приключване на телефонния разговор. Самолетният билет или туристическият ваучер се издава след постъпване на дължимата сума по сметката на Е-Скай. Моля да имате предвид, че плащането по банков път е свързано с риск от повишаване на цената на самолетния билет, което е сметка на потребителя. След постъпване на сумите по банковата сметка самолетният билет се издава. Ако към момента на издаване на самолетния билет цената на самолетния билет е по-висока с ..евро от цената на самолетния билет към момента на телефонния разговор, потребителят трябва да заплати разликата в рамките на 48 часа, но не по-късно от 8 часа преди полета. Ако сумата не бъде заплатена, Е-Скай ще анулира билета, без да дължи връщането на каквито и да е суми на потребителя.
Промени във вече издаден самолетен билет, включително неговото анулиране, могат да се правят, само ако е предвидена тази възможност в условията на тарифата на съответния превозвач, извършващ полета или изпълнителя на услугата и при спазване на посочените в нея правила. Моля да имате предвид, че в случай че такива промени са възможни, те са свързани със заплащане на предвидените в условията на тарифата глоби и допълнителни такси. Промени във вече издадени самолетни билети се извършват по телефона по реда на раздел III, т.4.1 и 4.2.
В случай че потребителят желае да анулира издаден самолетен билет, консултантът го уведомява за сумата, която подлежи на възстановяване, ако има такава. Билетът подлежи на анулиране, само ако Клиентът потвърди исканата промяна по време на телефонния разговор. При липса на потвърждение, Е-Скай не предприема действия по анулиране
1. По време на резервация на самолетен билет онлайн или по телефона, потребителят може да поръча и допълнително облужване, за което се дължат съответните такси, посочени в процеса на резервация. Подробна информация за цените на допълнителнотно обслужване е представена в раздел 8,т.11.5
2. Допълнителното обслужване е с фиксирана такса и се отнася до една или повече промени във вече издаден самолетен билет. Промените могат да бъдат заявени чрез центъра за обслужване на клиенти. Тези услуги могат да бъдат съдействие при промени на билет или връщане на суми по неизползван такъв, съдействие при превоз на специален багаж или животни, съдействие за поръчка на специална храна в самолета, съдействие при пътуване на дете без придружител. Описаните фиксирани такси за всяка допълнителна услуги в раздел 8, т.11.5 от ОУ са възнаграждението, което дължите към „Е-Скай” за посредничеството за извършването на съответната допълнителна услуга. Крайната цена за съответната услуга се формира като към възнаграждението на „Е-Скай” се прибави стойността на услугата съгласно тарифата на превозвача.
3. Онлайн регистрацията позволява регистрация в електронната система на съответната авиокомпания, от която е закупен самолетният билет, ако такава възможност е предвидена в процеса на регистрация.
В резултат на онлайн регистрация, се издава бордна карта, която се изпраща по електронната поща, която е предоставена от потребителя по време на резервационния процес. Бордната карта се издава своевременно, за да е възможно да се използва услугата.
За целите на онлайн регистрацията някои авиокомпании изискват лични данни на потребителя, които не се предоставят от потребителя по време на резервационния процес.
В случай че потребителят е закупил допълнителна услуга онлайн регистрация, която следва да бъде извършена от “Е-СКАЙ” вместо него, потребителят е длъжен да предостави актуални контакти като телефонен номер и електронна поща най-късно до 48 часа преди полета. Данните за контакт са необходими, за да е възможно да се установи контакт с Потребителя, в случай че е необходимо предоставянето на необходимите данни за извършване на онлайн регистрация.
При липса на актуални данни за контакт, неверни данни, неотговаряне на телефона или електронната поща, липсата/ непредоставянето/предоставянето на неверни данни/отказа да се предоставят необходимите лични данни, може да има за последица невъзможност да се извърши онлайн регистрация. Личните данни трябва да бъдат предоставени не по-късно от 48 часа преди полета според неговото полетно разписание.
Неизвършването на онлайн регистрацията в предвидения от авиокомпанията срок може да доведе до допълнителни такси/глоби, чиито размер се определя от съответната авиокомпания, както и авиокомпанията може да откаже на потребителя използването на закупената от него транспортната услуга. В тези случаи „Е-СКАЙ” не носи отговорност и всички възникнали допълнителни такси/глоби и/или плащания са за сметка на потребителя.
4. Обезщетение при закъснение, анулация на полет и отказан достъп на борда – В случай на закъснение с повече от 4 часа или анулация на полета или отказан достъп на борда, потребителят може да има право на обезщетение. Услугата „Обезщетение при закъснение или анулация на полет“ от една страна включва дейности по разглеждане на случая от eSky, информиране на потребителя, подготовка на документите и подаване на искане към авиокомпанията за заплащане на обезщетение или информиране на потребителя към кой от обектите да се обърне, за да получи компенсация, напр. AIRHELP LIMITED, 9B Amtel Building, 148 Des Voeux Road Central, Central, Hong Kong, CB No. 1926223, BR № 61625023-000, който ще предприеме действия след изричното съгласие на потребителя. Е-Скай не гарантира, че авиокомпанията ще заплати дължимата компенсация. Е-Скай не дължи плащане на обезщетение за закъснение или анулация на полет. Задължени да заплатят обезщетенията по Регламент (ЕО) № 261/2004 на Европейския Парламент и на Съвета от 11 февруари 2004 година относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение на полети са авиокомпаниите. Е-Скай информира, че потребителят има право да подава оплаквания директно към авиокомпанията, оперираща полета, за да получи обезщетението, което му се полага.
5. Промени
a. Потребителят трябва да заяви желанието си за промяна на самолетен билет по телефона или чрез контактната форма на www.eSky.bg/za-nas/kontakti . В случай че до полета остават по малко от 48 часа, потребителят трябва да заяви желанието за промяна по телефона.
b. Таксата за промяна се определя от авиокомпанията в зависимост от полета. Крайната цена за промяна в резервацията включва:
c. Потребителят може да плати с кредитна/дебитна карта или чрез банков превод към сметката на eSky. Плащането с карта се извършва чрез центъра за обслужване на клиенти. При плащане с банков превод, потребителят ще получи по имейл потвърждение за извършена промяна, включващо: детайли на резервацията (номер, данни на пътника, детайли за полета и информация за включени допълнителни услуги), както и данни за плащане и дължима сума за промяната.
d. E-Скай предоставя услугата по проследяване на багаж съвместно с BLUE RIBBON BAGS LLC – компания, регистрирана, съгласно закона на щата Делауеър, САЩ, със седалище 119 West 40th Street, Ню Йорк, NY 10018i, съгласно следните условия: https://www.blueribbonbags.com/ServiceAgreement. Като част от обслужването си, eSky предоставя възможност за поръчване на тази услуга по време на резервация или при разговор с консултант по телефона.
e. След закупуване на самолетния билет, потребителят може да се регистрира за полета онлайн. При авиокомпаниите Wizzair и Ryanair липсата на онлайн регистрацията е свързана със заплащането на допълнителни такси, чиито размер се определя от авиокомпанията и се заплаща на летището. Периодът, през който може да се извърши онлайн регистрацията се определя от авиокомпанията. За повече информация, моля посетете: https://www.esky.bg/turisticheski-patevoditel/poleti/registratsiya-za-polet/onlayn-registratsiya-za-polet.
f. Е-Скай изпраща на електронната поща на потребителите, закупили самолетни билети, активен линк, чрез който могат да направят онлайн регистрацията си.
6. Право на отказ
Съгласно чл. 57 от Закона за защита на потребителите, правото на отказ на потребителя от договора от разстояние или от договора извън търговския обект не се прилага за договори за предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно и изпълнението й е започнало с изричното предварително съгласие на потребителя и потвърждение от негова страна, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от търговеца.
С оглед на гореизложеното, преди започването на предоставянето на услугата, Е-Скай ООД информира потребителя, че потребител, който е сключил договор от разстояние за предоставяне на тези услуги, няма право да се откаже от договора, без да понесе всички разходи, ако същият е изпъленен от „Е-Скай” под формата на резервиране на самолетен билет или друга туристическа услуга от трето лице. В тези случаи такса обслужване не се възстановява. Ако авиокомпанията или доставчикът на услугата позволява да бъде възстановена някаква част от стойността на услугата, потребителят ще бъде уведомен за този факт.
ЗАКУПУВАНЕ НА ХОТЕЛСКИ РЕЗЕРВАЦИИ
Потребителят може да направи хотелска резервация, използвайки системата за търсене и резервиране на хотелски резервации на сайта www.eSky.bg по следния начин:
Потребителят може да направи хотелска резервация и като се обади на посочените на настоящата уеб-страница телефони. След като се свържете с туристически консултант от "Е-СКАЙ" и направите своето запитване, първо ще получите информация за конкретен хотел и цена, а в последствие ще получите електронно съобщение с информация за предложението, направено по телефона. След потвърждаване от Ваша страна и плащане кредитна карта или банков превод, резервацията ще бъде завършена и ще Ви бъде предоставен резервационен код и хотелски ваучер. При плащане с банков превод ще получите хотелския ваучер в рамките на 24 часа след като платената сума се отрази по банковата сметка на "Е-СКАЙ".В случай, че желаете да заплатите хотелско настаняване чрез банков превод,извършен чрез чуждестранна банка преводът както и платежното нареждане за извършения превод следва да бъдат извършени и представени на "Е-СКАЙ" най- късно до 5 дни преди датата на настаняване. Ако до настаняването остават по-малко от 5 дни, можете да заплатите хотелската резервация чрез кредитна карта или банков превод,извършен чрез българска банка.
Всяка резервация/ заявка за резервация бива препращана от "Е-СКАЙ"от името на потребителя, до съответния Доставчик под формата на запитване.
Резервацията се счита за завършена, когато потребителят получи електронно съобщение на посочената от него електронна поща, потвърждаващо резервацията, дължимата сума е заплатена и ваучерът за хотелски услуги е издаден..
Ваучерът за хотелски услуги потвърждава покупката на хотелска услуга и трябва да бъде принтиран и представен на хотелския персонал при регистрация в хотела.
Промени, включително отмяна на вече издадена хотелска резервация, могат да се правят само, ако е предвидена тази възможност в общите условия на доставчика на услугата. Моля да имате предвид, че в случай, че такива промени са възможни, те може да са свързани със заплащане на допълнителни такси.
Доставчикът на хотелските услуги има право да анулира резервацията, в случай че никой от гостите в резервацията не се яви за регистрация в хотела, в деня, в който услугата започва ползването на услугата
С цел да бъдат избегнати измами, злоупотреби с резервационната система и фалшиви резервации, "Е-СКАЙ" си запазва правото да анулира резервации, в случай че не е възможно да бъде осъществен контакт с потребителя на посочения от него телефонен номер. Същите разпоредби се прилагат, когато eSky.bg установи, че електронната поща, предоставена от потребителя, е използвана в предишни резервации, които в последствие не са били финализирани, или в случай че потребителят не отговаря на изпратените до него електронни съобщения от страна на "Е-СКАЙ".
Ако доставчикът на хотелските услуги не може да осигури ползването на хотела, резервиран от потребителя, той се задължава да осигури ползването на друг хотел от същата категория.
РЕЗЕРВАЦИИ И ЗАКУПУВАНЕ НА ДИНАМИЧЕН ПАКЕТ
Потребителят може да направи резервация за динамичен пакет, използвайки интернет резервационната система на "Е-СКАЙ" на сайта www.eSky.bg по следния начин:
Стъпка 1: Въвеждане на критериите за търсене (От и До дестинации, дати за начало и край на пътуването, брой стаи за брой и тип пътници) във Формата за търсене и натискане на бутона "Търси"
Стъпка 2: В рамките на 60 секунди, Резервационната система генерира резултати от търсенето, като в началото на страницата с резултатите се предоставя обобщена информация за името на хотела, категорията на хотела, разстоянието до центъра и дали е включено хранене, обобщена цена за 1 потребител за полета и нощувките. В динамичния пакет резервационната система позволява сортиране на комбинацията от полет + хотел за съответната дата според предпочитания на потребителя (Популярност, Цена, Оценка от гости, Разстояние). В случай че потребителят не е съгласен с вида на стаята и/или с полета, е възможно да избере друг тип стая или полет, което ще доведе до промяна в крайната цена на динамичния пакет.
Стъпка 3: Потребителят избира хотел. На потребителя се предоставя информация за вида на стаите, коя стая е включена в посочената цена на динамичния пакет и ако желае да промени вида стаята с каква сума ще се увеличи стойността на динамичния пакет. Потребителят следва да избере тип стая.
Стъпка 4: Потребителят избира полет. На потребителя се предоставя информация за възможните полети, включително час на тръгване и пристигане, авиокомпания, брой прекачвания и ако желае да промени полета, включен в динамичния пакет, с каква сума ще се увеличи стойността на динамичния пакет. Потребителят следва да избере полет.
Стъпка 5: Потребителят следва да въведе на латиница данните на лицата, които ще използват динамичния пакет. В случай че желае, може да избере и допълнителни услуги като багаж, онлайн регистрация и други, като за съответните услуги се дължи посочената за тях цена. Допълнителните услуги не са включени в първоначално посочената цена на димичния пакет.
Стъпка 6: Плащането се извършва с кредитна карта. Потребителят трябва да въведе номер на картата, код на картата (CVV), дата на валидност на картата, имената и адреса на картодържателя, валиден електронен адрес, на който ще получи потвърждението си за резервация, и телефон за връзка. Потребителят натиска бутона «Резервирай». В случай че кредитната карта е валидна, редовна и има наличност, достатъчна за заплащане на дължимата сума, интернет резервационната система потвърждава резервацията, като генерира резервационен код и информация за очакване на издаден самолетен билет и ваучер за хотелско настаняване.
Динамичните пакети могат да бъдат поръчани само онлайн през сайта на Е-СКАЙ. В случай че резервацията е неуспешна или възникне грешка по време на резервационния процес, Потребителят може да се върне отново към търсенето или да се свърже с консултант на Е-СКАЙ на някой от посочените в сайта телефони за връзка. В този случай консултантът оказва съдействие за продължаването и завършването на резервацията на динамичния пакет. В случай че Клиентът потвърди, че е съгласен да закупи желания полет или друга туристическа услуга, той може да извърши плащането с карта.
Плащане с карта: Клиентът предоставя в същия телефонен разговор детайлите на кредитната си карта и самолетния билет, и ваучерът се издава.
Промени във вече издаден динамичен пакет, включително неговото анулиране и/или промяна на пътуващите лица, могат да се правят, само ако е предвидена тази възможност в условията на тарифата на съответния превозвач, извършващ полета или изпълнителя на услугата и при спазване на посочените в нея правила. Моля да имате предвид, че в случай че такива промени са възможни, те са свързани със заплащане на предвидените в условията на тарифата глоби и допълнителни такси.
В случай че потребителят желае да анулира издаден динамичен пакет, консултантът го уведомява за сумата, която подлежи на възстановяване, ако има такава. Пакетът подлежи на анулиране, само ако Клиентът потвърди исканата промяна по време на телефонния разговор. При липса на потвърждение, Е-Скай не предприема действия по анулиране.
Динамичните пакети не представляват организирани туристически пътувания на групи от хора. В същите не се включва транспорт от летището до хотела и обратно, нито посрещане от страна на представител на „Е-Скай”.
РЕЗЕРВАЦИИ И ЗАКУПУВАНЕ НА ЗАСТРАХОВКИ
Потребителят може да закупи застраховки, използвайки системата за търсене и закупуване на застраховки на сайта www.eSky.bg по следния начин:
Стъпка 1: Натиснете върху полето „Застраховки” на началната страница на „Е-СКАЙ”.
Стъпка 2: Застраховките, които се предлагат, са туристическа застраховка и застраховка за анулация на билет. Моля да имате предвид, че застраховка за анулация на билет може да бъде направена и заплатена само от Потребител, закупил самолетен билет от Е-СКАЙ, в рамките на 48 часа от издаването на билета. След като изберете вида застраховка, моля въведете на критериите за търсене (продължителност на полицата, брой на застрахованите, страна на заминаване, дестинация, валута, цена застраховане) във Формата за търсене. След въвеждане на данните се изчислява сумата на застрахователната полица. В случай че сте съгласни с цената и с общите условия на застрахователната полица, моля натиснете бутона "Купи застраховка”.
Стъпка 3: В рамките на 60 секунди системата за закупуване на застраховки генерира форма, в която Потребителят следва да въведе на латиница имената си, както са изписани на документа за самоличност, с който ще пътува, националност и дата на раждане, да избере начин на плащане и да натисне бутона „Продължи”.
Стъпка 4: Попълнете данните на застрахования като име, адрес, контакти. Моля да имате предвид, че всички полета са задължителни. В случай, че сте избрали плащане с кредитна карта, моля посочете детайлите на кредитната карта. Отбележете, че сте съгласни с общите условия на застраховане и натиснете бутона „Купуване на застраховката”.
Стъпка 5: Плащането може да бъде с кредитна карта или по банков път.
Потребителят получава едно от следните електронни съобщения:
След като Потребителят изпълни посочените стъпки успешно, той получава резервационен код, а в рамките на няколко минути и електронно съобщение на електронния адрес, посочен от него в резервационната система. При плащане на застраховката по банков път в електронното съобщение е посочено, че статуса на застраховката е очаква плащане и ще бъде сключена след заплащане на дължимата цена.
Потребителят може да направи застраховка и като се обади на посочените на настоящата уеб-страница телефони. След като се свържете с туристически консултант от "Е-СКАЙ" и направите своето запитване, първо ще получите информация за конкретнaта застраховка, а в последствие ще получите електронно съобщение с информация за предложението, направено по телефона, в случай че сте посочили валиден електронен адрес. След потвърждаване от Ваша страна и плащане с кредитна карта или банков превод, застраховката ще бъде сключена и ще Ви бъде изпратена застрахователна полица.
Промени, включително отмяна на вече издадена застраховка, могат да се правят, само ако е предвидена тази възможност в общите условия на доставчика на услугата. Моля да имате предвид, че в случай че такива промени са възможни, те може да са свързани със заплащане на допълнителни такси.
Общи условия за наем на автомобили
eSky.bg предоставя възможност за наем на автомобили не директно чрез своята резервационна система, а чрез посредничеството на сайта rentalcars.com – търговска марка, принадлежаща към групата на TravelJigsaw Limited. Това е компания, регистрирана в Англия и Уелс със седалище 100 New Bridge Street, London, EC4V 6JA и регистрационен номер 05179829. За всяка резервация на автомобил, направена през сайта на www.eSky.bg, се прилагат общите условия на rentalcars.com. Специфичните условия за всяко превозно средство също са посочени. Те се определят от различните доставчици на услугата. Всякакви претенции, жалби, молби и т.н. следва да бъдат насочени към доставчика на услугата.
ЦЕНИ И НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ
Посочените цени от резервационната система на "Е-СКАЙ" са в Евро и се заплащат към Е-Скай в Лева по курс 1.956 Лева. за 1 Евро.
1. Такса за обслужване.
Такса за обслужване включва услугата по персонална обработка на всяка резервация и коректно издаване на самолетен билет,професионална спешна помощ при възникнал проблем с резервацията и/или пътуването,обслужване по телефона или на място в офиса, своевременна информация за евентуални промени или анулиране на полет,посредничество при преговори с авиокомпании, застрахователи и летища във връзка с резервацията и/или пътуването.
Плащането на цената на съответната услуга се счита и за потвърждаване на всички данни въведени или дадени от Потребителя, включително, но не само, имена,дестинация, период на пътуване и др., както и на настоящите Общите условия, условията на тарифата и/или Общите условия на доставчика на съответната Туристическа услуга.
В случай че Потребителят избере метод за плащане чрез кредитна карта, дължимата сума ще постъпи директно по сметката на авиокомпанията. „Е-Скай“ посредничи при закупуването на самолетни билети от авиокомпании, базирани по цял свят. Моля да имате предвид, че банката издател на кредитната карта и банката, обслужваща банковата сметка на авиокомпанията, са различни банки и банковата сметка на потребителя и банковата сметка на авиокомпанията са в различни валути, поради което при заплащането на цената се прилагат обменни курсове, които се определят от банката, издател на картата и банката на авиокомпанията. С оглед на това Ви съветваме да се свържете с обслужващата си банка, относно прилаганите от нея обменни курсове, както и за други дължими банкови такси.
Плащането се смята за извършено след като дължимата сума постъпи по сметка на Е-СКАЙ и/или сметка на съответната авиокомпания и/или доставчик на услугата. В случай, че плащането по кредитна и/или дебитна карта е спряно от картодържателя и постъпилата сума по сметка на „Е-Скай” и/или сметка на съответната авиокомпания и/или доставчик на услугата е изтеглена, то се счита, че потребителят не е заплатил цената на съответния самолетен билет, хотелска резервация, застраховка или друга услуга.
Е-СКАЙ е посредник между Потребителя и доставчика на съответната услуга и при закупуване на самолетен билет, хотелска резервация и/или застраховка с кредитна или дебитна карта заплащането на цената се осъществява по следния начин:
- Картата ви ще бъде таксувана от авиокомпанията за сумата на цената на билета и летищните такси, а е-Скай ще таксува картата ви за таксата за издаване на билета.
- Картата ви ще бъде таксувана за цялата сума на резервацията от е-Скай, като съответно е-Скай ще заплати цената на билета към авиокомпанията.
5.1.2 При закупуване на билет по телефона или чрез електронната поща, Потребителят следва да попълни и изпрати авторизационна форма за таксуване на карта. В нея картодържателят попълва имена, ЕГН, номер на карта, код, дати и декларира съгласие с таксуването на определената сума по конкретната резервация. В случай че картодържателят е различен от пътуващия, трябва да представи копие от двете страни на картата си, както и копие от документ за самоличност със снимка. След получаване на коректно попълнената авторизационна форма и необходимите документи, цената на билета се превежда директно по банковата сметка на авиокомпанията. По банковата сметка на Е-СКАЙ постъпва таксата за издаване на билет, определена в настоящите общи условия.
5.2 При закупуване на самолетен билет за редовна авиокомпания с кредитна карта:
5.2.1 Поради динамиката на операциите и условията на банките и авиокомпаниите при плащане с банкова карта, трансакцията може да се осъществи по един от вариантите по-долу:
- Картата ви ще бъде таксувана от авиокомпанията за сумата на цената на билета и летищните такси, а е-Скай ще таксува картата ви за таксата за издаване на билета.
- Картата ви ще бъде таксувана за цялата сума на резервацията от е-Скай, като съответно е-Скай ще заплати цената на билета към авиокомпанията.
5.2.2 При закупуване на билет по телефона или чрез електронната поща, Потребителят следва да попълни и изпрати авторизационна форма за таксуване на карта. В нея картодържателят попълва имена, ЕГН, номер на карта, код, дати и декларира съгласие с таксуването на определената сума по конкретната резервация. В случай че картодържателят е различен от пътуващия, трябва да представи копие от двете страни на картата си, както и копие от документ за самоличност със снимка. След получаване на коректно попълнената авторизационна форма и необходимите документи, цената на билета се превежда директно по банковата сметка на авиокомпанията. По банковата сметка на Е-СКАЙ постъпва таксата за издаване на билет, определена в настоящите общи условия.
5.3 При закупуване на самолетен билет от нискотарифна авиокомпания или редовна авиокомпания, която не предлага възможността билета да бъден закупен чрез кредитна и/или дебитна карта, цената на билета и цената на такса обслужване се превеждат по банковата сметка на Е-Скай. Към 21.08.2013г. следните авиокомпании не предоставят възможността билета да бъде закупен чрез кредитна и/или дебитна карта- Royal Air Maroc, Cyprus Airways, Air China, Fly Be Royal, Brunei, Belavia, Eva, Air China, Southern Ethiopian, Flybaboo, Hahn Air, Hainan Airlines, Hong Kong Air, Uzbekistan, Meridiana, Fly Arkia, Israeli, TAM, Jat Airways, Korean air, Air Malta, Kenya Airways, El Al, UKRAINE INTL, Royal Air Jordanian, Tarom, Siberia Airlines, Singapore, Virgin Atlantic, Montenegro, Heli Air Monaco, All Nippon, Srilankan Airlines, Air Europe, Flexflight, Heli Air Monaco. Моля да имате предвид, че списъкът от авиокомпании е динамичен и към датата на закупуването на самолетния билет може да включва и авиокомпании, които не са посочени в него. В случай, че желаете да знаете актуалния списък моля свържете се с нас.
5.4 При закупуване на застраховки цената на застраховката се превежда по банковата сметка на Е-СКАЙ
5.5 При закупуване на хотелски резервации
5.5.1 При закупуване на хотелски резервации използвайки резервационната система, достъпна на електронната ни страница, цената на хотелската резервация се превежда директно по сметка на доставчика на съответната услуга
5.5.2 При закупуване на хотелски резевации по телефона или електронната поща:
5.5.2.1 цената се заплаща по сметка на Е-СКАЙ
Или
5.5.2 Потребителят следва да попълни и изпрати авторизационна форма за таксуване на карта. В нея картодържателя попълва имена, ЕГН, номер на карта, код, дати и декларира съгласие с таксуването на определената сума по конкретната резервация. В случай че картодържателят е различен от пътуващия, трябва да представи копие от двете страни на картата си, както и копие от документ за самоличност със снимка. След получаване на коректно попълнената авторизационна форма и необходимите документи, цената на хотелската резервация се превежда директно по банковата сметка на доставчика на услугата.
Имайки предвид начин на разплащане, описан в т.4 от раздел VI на настоящите Общи условия, в банковото Ви извлечение, относно извършени транзакции за закупуване на самолетни билети, застраховки или хотелски резервации, ще бъдат отразени две транзакции – една към „Е-СКАЙ“ за такса за издаване на билета и една към съответната авиокомпания и/или доставчик на услуга. В случай че нареденото от Вас плащане към авиокомпанията и/или доставчика на услугата не постъпи по банковата сметка на авиокомпанията и/или доставчика на услуга, поради каквато и да е причина, авиокоманията и/или доставчика на услугата ще се възползва от правото си да получи сумата от „Е-СКАЙ“. В този случай Потребителят следва да заплати цената на билета и/или туристическата услуга по сметката на „Е-СКАЙ“ в рамките на 5 дни от уведомлението на „Е-СКАЙ“ към Потребителя за непостъпило плащане от негова страна към авиокоманията и/или доставчика на услугата. В такива случаи, Потребителят се задължава да окаже пълно съдействие на „Е-СКАЙ“ за установяване на причините за непостъпване на сумата по сметката на авиокомпанията и/или доставчика на услугата, включително чрез представяне на удостоверение от обслужващата го банка, че дължимата сума е наредена и преводът не е спрян.
В случай че изберете като начин на плащане банков превод, следва да впишете като основание генерирания от системата резервационен код и да изпратите копие от платежното нареждане на „Е-СКАЙ“ на електронна поща plateno@eky.bg или по факс. При плащане от чуждестранна банка следва да изпратите и копие от SWIFT документа.
"Е-СКАЙ" не приема плащания в брой.
В случай че направите резервация на място в офиса на Е-СКАЙ дължимите от Вас такси за издаване на самолетен билет ще бъдат с 50% по високи от посочените в т. 8 от настоящия раздел.
Цената на регистрирания багаж за полети, оперирани от авиокомпания KLM, се заплаща в брой на летището, непосредствено преди полета.
Банка ДСК
Сметка в Лева
IBAN: BG47STSA93000016153333
Сметка в Евро
IBAN: BG20STSA93000016228121
В основание за банковия превод Потребителят се задължава да впише резервационния код получен от интернет резервационната система.
3.1. Вътрешен полет в България – цена на самолетен билет (с летищни и горивни такси) + допълнителни такси във връзка с превоза на пътници. Допълнителните такси включват задължителна такса за обслужване на eSky, която е динамична и се формира като процент от цената на самолетния билет, (конкретната сума се вижда ясно по време на резервация) + такса за обработка на плащането към авиокомпанията (ако такава е дължима) + такса за Пакет „Допълнително обслужване“ (ако такъв е избран от клиента) + такса за услуга „Онлайн регистрация“ (ако такава е избрана от клиента) + такса за услуга „Проследяване на багаж“ (ако такава е избрана от клиента).
3.2. Международни полети и вътрешни полети в държави, освен България – цена на самолетен билет (с летищни и горивни такси) + допълнителни такси във връзка с превоза на пътници. Допълнителните такси включват задължителна такса за обслужване на eSky, която е динамична и се формира като процент от цената на самолетния билет, (конкретната сума се вижда ясно по време на резервация) + такса за обработка на плащането към авиокомпанията (ако такава е дължима) + такса за Пакет „Допълнително обслужване“ (ако такъв е избран от клиента) + такса за услуга „Онлайн регистрация“ (ако такава е избрана от клиента) + такса за услуга „Проследяване на багаж“ (ако такава е избрана от клиента).
3.3. При някои авиокомпании Потребителят може да заяви допълнителна услуга – приоритетен бординг, багаж или избор на място, за което се начисляват допълнителни такси, в зависимост от тарифите на съответната авиокомпания.
4. Таксата на "Е-СКАЙ" за анулация или промяна на вече издаден билет е 12 Евро (23,47 лв.)/ билет.
Такси за съдействие при добавяне на допълнителни услуги към резервиран билет: |
|
---|---|
Сума в EUR |
|
Такса за услуга за промяна на билет (дати, маршрут, данни на пътници) |
12 |
Такса за услуга за анулация на билет |
12 |
Такса за съдействие за добавяне на регистриран или специален багаж |
8 |
Такса за съдействие при избор на конкретно място в самолета |
8 |
Такса за съдействие при превоз на животни |
7 |
Такса за съдействие за добавяне на приоритетен бординг |
7 |
Такса за съдействие при пътуване на дете без придружител |
6 |
Такса за поръчка на специална храна |
6 |
Такса за други допълнителни услуги, които авиокомпаниите предлагат при заявка |
7 |
Такса за онлайн регистрация |
7 |
Плащане чрез банков превод
Плащанията за застраховки се извършват чрез кредитна или дебитна карта VISA, MASTER CARD, MAESTRO, AMERICAN EXPRESS, DINERS CLUB или по банков път на една от посочените по-долу банкови сметки:
Банка ДСК
Сметка в Лева
IBAN: BG47STSA93000016153333
Сметка в Евро
IBAN: BG20STSA93000016228121
В основание за банковия превод Потребителят се задължава да впише резервационния код, получен от системата.
Потребителят не дължи комисионна на "Е-СКАЙ" за услугата по издаване на застрахователна полица.
ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА СУМИ ЗА НЕИЗПОЛЗВАНИ УСЛУГИ
В случай че закупената услуга не е използвана и/или не може да бъде използвана, и/или Потребителят не желае да я използва и условията на съответната авиокомпания или доставчик на услугата допускат това, може да се възстанови цената на цялата или част от услугата. Всяка авиокомпания и/или доставчик определя специфичните условия, при които това е възможно, както и документите, които следва да се представят, за да бъде уважено съответното искане за възстановяване. "Е-СКАЙ" не носи отговорност за решението на авиокомпанията и/или доставчикът на услугата, относно възстановяване на цялата или част от цената и не отговаря за вредите, които са или биха възникнали за Потребителя.
В случай че е възможно възстановяване на цялата или част от заплатената цена, същата се възстановява само по банков път в срок от 30 работни дни след възстановяване на съответната сума към "Е-СКАЙ" от авиокомпанията и/или доставчика на услугата и предоставяне от страна на Потребителя на валидни и пълни детайли на банкова сметка в писменна форма. При предоставяне от страна на клиента сметка във валута, различна от лева, банковите такси остават за сметка на получателя.
Таксата за издаване на билет, таксата за обслужване, таксата за Пакет „Допълнително обслужване“, таксата за онлайн чек-ин, както и комисионната за извършване на съответната услуга не подлежат на възстановяване, освен в случаите, когато анулирането на съответния самолетен билет или друга услуга се дължи единствено на виновното неизпълнение на задълженията на "Е-СКАЙ" по настоящите Общи условия и/или приложимото законодателство.
ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Потребителят се съгласява да предостави лични данни на "Е-СКАЙ" във връзка с извършване на услугите, възложени от Потребителя. Потребителят дава съгласие за тяхното съхраняване и обработване в базата данни на резервационната система на "Е-СКАЙ".
Потребителят се съгласява "Е-СКАЙ" да предоставя личните му данни на доставчика, от когото е закупена съответната услуга (авиокомпания, хотел, доставчик на коли под наем, застраховател).
Потребителят се съгласява "Е-СКАЙ" да предоставя името и електронния адрес, който е посочил при извършване на резервацията, на трети лица, с които "Е-СКАЙ" има сключени споразумения за защита на личните данни на потребителите. Тези данни могат да бъдат използвани от трети лица едниствено с цел изпращане на търговска информация на посочените електронни адреси. Потребителят може по всяко време да се откаже от опцията за получаване на търговска информация с изпращане на електронно съобщение с текст "Отказ" на адрес: otkaz@esky.bg.
При използване на интернет резервационната система, системите за търсене и закупуване на хотелски резервации и застраховки, Потребителят трябва да въведе личните данни, необходими за успешното извършване на резервация и издаване на самолетен билет, хотелска резервация, застраховка или друга туристическа услуга. Въведената информация, съдържа собствено и фамилно име, пол, детайли на кредитна карта, адрес на електронна поща, дата на раждане и телефон за връзка. В случай, че потребителят желае Е-Скай ООД да извърши услугата онлайн чекинг е необходимо да предостави номер на документ за самоличност. Използвайки интернет резервационната система, уеб-страницата, системите за търсене и закупуване на хотелски резервации и застраховки, Потребителят дава съгласие за обработване и предаване на неговите лични данни, както и данните на лицето/лицата, с което/които ще пътува, с цел резервиране и закупуване на самолетни билети или съответна туристическа услуга. Потребителят се съгласява, че "Е-СКАЙ" може да събира информация, относно (1) името на домейна на хоум сървъра, електронни адреси, типа на компютъра и типа на уеб браузъра на посетителите на сайта, (2) електронните адреси на посетителите, които комуникират с "Е-СКАЙ" или сайтът чрез електронен адрес, (3) информация, осигурена със знанието на потребителя в онлайн форуми, регистрационни форми и проучвания (включително име, адрес, електронен адрес и друга информация, нужна за профила на потребителя), и (4) съвкупна и специфична за потребителите информация, отнасяща се до броя на посещенията на сайта.
Предоставените лични данни са напълно защитени и се използват с цел маркетингов анализ и по-добро разбиране на потребностите на Потребителите, и съответно подобряване на качеството на предлаганото обслужване. Без личните данни на потребителите интернет резервационната система няма да може да се използва за извършване на резервации.
Данните ще се обработват и съхраняват на хартиен и електронен носител. "Е-СКАЙ" като администратор на лични данни, се задължава да осигури необходимите технически и организационни мерки за защита на данните от посегателства, загуба или промени. "Е-СКАЙ" използва технологии, които позволяват предпазване на цялата информация, която минава през уеб-страницата, като технологията Secure Sockets Layer (SSL). С цел използване на уеб страницата, Потребителите трябва да поддържат SSL-capable браузър, като например MS Internet Explorer 6.0 (или по-нова версия) или Netscape Navigator 7.0 (или по-нова версия).
Потребителят има право на достъп и на поправка на личните си данни, обработвани от "Е-СКАЙ", включително да иска изтриването и актуализирането им, да забрани представянето им на трети лица и др., при условията и по реда на глава V от Закона за защита на личните данни
От съображения за сигурност и с цел подобряване на обслужването, телефонните разговори, приемани от служителите в центъра за обслужване на клиенти на "Е-СКАЙ" се записват. В случай че не сте съгласни, моля прекъснете телефонния разговор.
Потребителят е съгласен "Е-СКАЙ" да запаметява ограничена информация за всяко търсене, направено от него и да използва тази информация също и за решаване на технически проблеми и за статистически цели.
Рекламации относно резервации и закупени билети, и туристически услуги могат да се подават в устна и писмена форма в срок от 14 дни от откриването на несъотвествието между закупената и договорената услуга. Рекламациите се подават от Потребителя направил резервация и/или ползувателя на услугите на "Е-СКАЙ", или от техен представител с нотариално заверено пълномощно както следва:
Адрес: "Е-СКАЙ" ООД, гр. София, 1612, ул. Софийски герой 1, ет.3,
Факс: 00 359 2 491 88 36
e-mail: oplakvane@esky.bg
Потребителят се съгласява да обезщети "Е-СКАЙ", неговите служители, управители, агенти и партньори срещу всички вреди, възникнали в резултат на нарушаването на настоящите Общи условия.
В случай че "Е-СКАЙ" установи некоректно отношение у Потребителя, а именно, ако Потребителят е изпратил платежно нареждане с невярно, неистинско или подправено съдържание, и цялата дължима сума не е преведена по сметката на "Е-СКАЙ", то той дължи на "Е-СКАЙ" неустойка в размер на дължимата сума, както и "Е-СКАЙ" ще уведоми незабавно компетентните органи за опита за измама.
В случай, че потребителят след като е предоставил данни на кредитна или дебитна карта е спрял плащанията по нея и „Е-Скай” ООД и/или авиокомпанията не са получили дължимата сума, Потребителят дължи на "Е-СКАЙ" неустойка в размер на дължимата сума, както и "Е-СКАЙ" ще уведоми незабавно компетентните органи.
"Е-СКАЙ" не носи отговорност за щети, в резултат на форсмажорни обстоятелства и/или обстоятелства извън контрола на "Е-СКАЙ", като отменен полет, стачки на работниците и служителите на превозвача и/или летището, фалит или банкрут на авиокомпания или друг доставчик на туристически услуги, от който "Е-СКАЙ" купува съответната услуга или продукт.
"Е-СКАЙ" е само посредник между Потребителя и авиокомпанията, хотела, застрахователя или доставчика, с който урежда предоставянето на поръчаната от Потребителя услуга. Отговорността на "Е-СКАЙ" може да се ангажира само за вреди, възникнали от действията на "Е-СКАЙ" в периода от момента на приключване на резервацията до доставянето на билета, ваучера за хотелско настаняване, застрахователна полица или друга услуга, и не може да надвишава стойността на платената от Потребителя сума в полза на "Е-СКАЙ". "Е-СКАЙ" не поема никаква отговорност за преки или косвени вреди, възникнали преди, по време и след пътуването или ползването на съответната услуга, включително, но не само, телесни повреди, смърт, загуба на багаж, закъснение, несъстоятелност на изпълнителя на услугата и др.
При всеки възникнал спор, който не може да бъде уреден от настоящите общи условия, потребителите могат да се обърнат към следният орган за алтернативно решаване на потребителски спорове:
Обща Помирителна комисия към Комисията за защита на потребителите с адрес: гр. София 1000, пл. Славейков № 4А, тел. 02/ 9330 517, www.kzp.bg; e-mail: adr.sofia@kzp.bg
На следния адрес може да намерите и списък на всички органи за алтернативно решаване на спорове, нотифицирани от държавите-членки на ЕС, достъпен на Електронната платформа за онлайн решаване на спорове на Европейската комисия:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.adr.show
ПРАВО НА ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ
Правата на интелектуалната собственост върху интернет резервационната система, софтуерни продукти, документи и други материали, съдържащи се на тази уеб-страница, са на "Е-СКАЙ". Потребителят няма право самостоятелно или чрез трето лице да изменя, променя, подобрява, копира, възпроизвежда, адаптира, скрива, разкомплектова, превежда, преотдава, лицензира интернет резервационната система или каквато и да е част от съдържанието на уеб-сайта www.eSky.bg.
Потребителят не придобива права на интелектуална собственост и задълженията му остават и след като преустанови ползването на настоящата уеб страница и/или интернет резервационната система на "Е-СКАЙ", и/или Сиситемите за търсене и закупуване на хотелски резервации и застраховки.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Всички неуредени от настоящите Общи условия отношения ще се регулират от материалното право на Република България. Споровете ще бъдат разглеждани от компетентния съд.
В случай че някоя разпоредба от настоящите Общи условия бъде обявена от съдебен или друг компетентен орган за недействителна, останалите разпоредби запазват действието си.
"Е-СКАЙ" си запазва правото по всяко време и по собствена преценка да променя Общите условия, като промените влизат в сила от момента на публикуването им и имат действие за в бъдеще. По отношение на резервации, които са направени преди публикуването на Общите условия, се прилагат Общите условия, които са били действащи към момента на извършването на резервацията. Поради това Ви съветваме да запазите копие от Общите условия, които сте приели, т.к. отношенията между Вас и "Е-СКАЙ" ще се уреждат по тези Общи условия. Промяната на общите условия има действие за резервации извършени след влизането в сила на съответната версия на общите условия. "Е-СКАЙ" ще уведоми потребителите за промяната в Общите условия по електронен път.