Меню

Онлайн регистрация за полет

Онлайн регистрация за полет

Онлайн регистрацията за полет, наречена още онлайн чек-ин, е лесен и удобен начин да подготвите своята бордна карта, така че да избегнете дългото и изморително чакане на летището.

Имайте предвид, че някои авиокомпании като Wizz Air и Ryanair изискват задължителна онлайн регистрация за всичките си полети. В случай че нямате предварително изготвена бордна карта, ще бъдете таксувани допълнително за издаването на такава на място.

Таксата за регистрация на летището е различна. Авиокомпания Ryanair таксува около 45 евро на пътник за неизвършена онлайн регистрация и около 15 евро, ако имате бордна карта, но сте забравили да я принтирате или не можете да я представите на мобилното си устройство. При Wizz Air таксата за регистрация на летището започва от 30 евро на пътник, в зависимост от летището на излитане.

При редовните авиокомпании онлайн регистрацията не е задължителна и чекирането на летището е безплатно. Все пак регистрацията онлайн ви дава предимството да изберете мястото си в самолета предварително.

Защо е необходимо да направя онлайн чек-ин?

Всеки пътник трябва да има бордна карта, за да се качи на борда на самолета (самолетният билет не е достатъчен). Бордната карта се генерира след регистрацията за полет (чек-ин/ чекиране) и се изпраща на гишето на авиокомпанията на летището или става достъпна за сваляне или се изпраща на имейла на пътника. Понякога авиокомпаниите вместо бордни карти предоставят или изпращат потвърждение на регистрацията по имейл. В този случай не забравяйте да носите със себе си потвърждението на регистрацията, да отидете на гишето на авиокомпанията и да го покажете на служителите. По този начин ще можете да получите бордните си карти. Имайте предвид, че самото потвърждение на регистрацията, както самолетния билет, не ви дава право да се качите на борда.

Има два начина за извършване на регистрацията за полета:

  • онлайн - чрез формуляр, в който е нужно да въведете необходимите данни. След като авиокомпанията генерира бордната карта или потвърждението за регистрация за полета, принтирайте съответния документ или го запазете на мобилното си устройство (напр. смартфон, таблет). Вземете документа със себе си на летището.
  • На летището – на гишетата за чекиране или чрез специалните автомати за саморегистрация, налични на повечето международни летища. В тези случаи бордната карта се издава или от служител на гишето за чекиране или от специалната машина. На някои летища саморегистрацията е възможна, ако пътувате само с ръчен багаж.

Как да направя онлайн регистрация за полет?

След резервация на самолетен билет през сайта или мобилното приложение на eSky и успешното му издаване, ще го получите на посочения от Вас имейл в рамките на 48 часа. В имейла ще има и специален бутон за онлайн регистрация, който ще ви препрати към регистрационна форма, в която да попълните личните си данни.

След успешно завършване на регистрацията, на посочения от вас имейл адрес, ще получите бордната карта, която трябва да разпечатате и представите на летището, заедно с валиден документ за самоличност (същият, който сте използвали при онлайн регистрацията). Възможно е да представите бордната си карта и чрез мобилно устройство, но се уверете, че имате достъп до нея без интернет, че имате достатъчно батерия и че дисплеят визуализира баркода на бордната карта достатъчно ясно.  

Имайте предвид, че за да можете да се регистрирате е необходимо онлайн регистрацията за полета да е стартирала. В този случай бутонът “Бордна карта” ще бъде активен и регистрацията ще бъде възможна. Ако регистрацията все още не е стартирала, ще видите информация за оставащото време до започване на регистрацията.

Каква е разликата между потвърждението на регистрацията за полет и бордната карта?

Ако след завършване на онлайн регистрацията, авиокомпанията предостави или ви изпрати потвърждение за чекиране/регистрация, отидете на летището с получения документ. На гишето за чекиране покажете потвърждението и ще получите бордните си карти. Самото потвърждение може да не съдържа подробна информация за полета и вашите места под формата на код, който да бъде сканиран преди качване на борда.

Как да разберете дали авиокомпанията ви е изпратила потвърждение или бордна карта? Споделената или изпратена бордна карта следва да съдържа следния текст: “Бордна карта(„Boarding pass”), а в случай че става въпрос за потвърждение на чек-ин, текстът ще е следният: Потвърждение на чек-ин / Потвърждение на регистрация / Това не е бордна карта („Check-in confirmation”/„This is not a boarding pass”).

Кога отваря онлайн регистрацията?

За всяка авиокомпания е различно. При Wizz Air например онлайн регистрацията е достъпна от 30 дни до 3 часа преди планирания час на заминаване за всички пътници, закупили места в самолета. Ако нямате закупено място, можете да направите своята онлайн регистрация между 24 часа и 3 часа преди полет – както на отиване, така и на връщане.

При Ryanair регистрацията започва 60 дни преди полета, в случай че имате заплатено място, а безплатно (без избор на място) можете да се регистрирате от 24 до 2 часа преди полета. EasyJet позволява онлайн регистрация от 30 дни до 2 часа преди излитане за всички пътници.

Съветваме да не чакате последния момент, защото при непредвидени ситуации като бавен интернет, липса на такъв или нужда от повече време за принтиране на бордните карти, е възможно да изпуснете срока ѝ.

Важно! В случай че в самолетния ви билет пише, че резервацията ви се обработва от авиокомпанията или че е нужно да се регистрирате за полета на сайта на авиокомпанията, вижте повече тук.

Ще изпратим бордните карти или потвърждението на регистрацията на имейл адреса, предоставен при резервацията, не по-рано от 48 часа и не по-късно от 8 часа преди полетното разписание.

Ако пътуването ви се състои от няколко полетни отсечки, бордните карти или потвържденията на регистрацията ще бъдат изпратени в отделни имейли – между 48 и 8 часа преди всеки отделен полет.

Какво представлява услугата Онлайн регистрация?

Това е допълнителна услуга, която може да заявите по време на резервацията на полет в сайта или мобилното приложение на eSky. Благодарение на нея ще си спестите всички грижи и формалности, свързани с онлайн регистрацията.  

След поръчка на тази услуга, ще получите линк към форма, в която да попълните необходимите за онлайн регистрация данни. Когато дойде време, нашите консултанти ще се погрижат за изготвянето и изпращането на бордните ви карти на посочения от вас имейл адрес между 48 и 8 часа преди полета. Принтирайте ги и ги носите със себе си на летището или пък ги свалете на мобилния си телефон.

Как изглежда онлайн чекирането с eSky, ако резервацията се обработва от авиокомпанията?

Ако сте закупили услуга за онлайн регистрация по време на резервацията на самолетните си билети, процесът по онлайн регистрация за полета за резервации, обработвани от авиокомпаниите е същият като описания по-горе. Щом като сте въвели данните си и авиокомпанията е стартирала регистрацията за полета, ще ви регистрираме от ваше име и ще ви изпратим бордните карти или потвърждението на регистрацията на имейла ви. Бордните карти или потвърждението трябва да бъдат разпечатани или запазени на мобилно устройство (напр. смартфон, таблет) преди да тръгнете към летището. Важно! В този случай е възможно да получите на имейла си информация за резервацията ви директно от авиокомпанията. Въпреки това ви препоръчваме да следите само съобщенията, изпратени от eSky и да следвате указанията в тях.

Кога ще получа бордните си карти?

  • За резервации, обработвани от eSky, ще ви изпратим по имейл бордните карти или потвърждението на регистрацията между 48 и 8 часа преди полетното разписание. 
  • Ако сте закупили допълнителната услуга Онлайн регистрация от eSky, ще ви изпратим бордните карти или потвърждение на регистрацията на имейл между 48 и 8 часа преди полетното разписание.
  • Ако резервацията ви се обработва от авиокомпанията, бордните карти или потвърждението на регистрацията ще бъдат изпратени директно от авиокомпанията в рамките на срока, определен от самата нея.

Не забравяйте, че бордните карти или потвърждението на регистрацията ще ви бъдат изпратени, само ако сте предоставили всички данни за онлайн регистрацията, изисквани от авиокомпанията!

Не мога да се регистрирам онлайн за полета. Какво да правя?

  • Проверете входящата си поща или папка Спам за нови съобщения от eSky с промяна в полетното разписание или с нов линк за онлайн чек-ин;

  • Ако се опитвате да регистрирате повече пътници едновременно, е възможно сесията да изтече. Това се прави с цел защита на личните ви данни. Опитайте да регистрирате не повече от 1-2 пътника едновременно.

Мога ли да правя промени в билета след направена онлайн регистрация?

След вече направена онлайн регистрация за полет на Ryanair, Wizz Air или easyJet, можете да направите промени в имената на пътниците или в датите на полета. Тази услуга се заплаща допълнително, в зависимост от авиокомпанията и конкретния полет. След направените промени е необходимо да се извърши нова онлайн регистрация.

Внимание!

В случай че пътувате с регистриран багаж, е задължително да минете през гише, където да го регистрирате, независимо, че вече имате бордна карта. Същото важи и за платения ръчен багаж на авиокомпаниите Wizz Air и Ryanair. Отскоро тези авиокомпании въведоха правило, според което пътниците без приоритетен бординг е необходимо да регистрират и големия си ръчен багаж.  

Как да се регистрирам през eSky, ако имам закупен билет за полет на Ryanair?

В случай че закупите услугата за онлайн регистрация по време на резервацияте на самолетния ви билет, процесът на онлайн регистрация е същият, както по-горе. След въвеждане на данните и започване на регистрацията от страна на авиокомпанията, ние извършваме процеса по регистрация от ваше име и изпращаме бордните карти на вашия имейл адрес

Не забравяйте да принтирате бордните си карти, преди да отидете на летището. В този случай можете да получите информация за вашата резервация директно от авиокомпанията по имейл. Препоръчваме обаче да следвате инструкциите от съобщенията за регистрация, получени от eSky.

Ако не закупите услугата за онлайн регистрация на eSky, трябва да се регистрирате директно през сайта на авиокомпанията. За да направите това, трябва да отидете на сайта на авиокомпанията, да влезете с имейл адреса, предоставен при резервиране на билета в eSky и да попълните формата за чекиране. Имайте предвид че това ще бъде възможно след като авиокомпанията стартира процеса по чекиране (за Ryanair това е възможно между 24 часа до 2 часа преди полетното разписание)! Бордните карти следва да се използват в съответствие с инструкциите на сайта на авиокомпанията.

Моля, имайте предвид, че в този случай ще получите цялата информация за полета, регистрацията и промените в полетното разписание, от авиокомпанията!

Необходимо ли е да принтирам бордните карти?

Разпечатайте Вашата бордна карта или я запазете на мобилното си устройство (напр. смартфон, таблет). Не забравяйте да направите това, преди да отидете за регистрация на багаж, паспортен контрол или проверка! Носете принтираната или запазена карта със себе си на летището, заедно с документа за самоличност, който сте използвали, за да се регистрирате. Ако нямате бордна карта, ще трябва да платите солидна глоба, а в краен случай дори може да Ви бъде отказан достъп до борда на самолета.

Съветваме ви да бъдете на летището минимум 2 часа преди обявения за излитане час, независимо дали вече имате бордна карта. Ако имате багаж за регистриране, е добре да бъдете на летището поне 2,5 часа по-рано.

 

Вижте още полезна информация във видеото:  

Съветите в този раздел от сайта са само информационни, с цел да бъдат полезни за потребителите, и не са основание за каквато и да било отговорност на eSky.bg.

Откри ли необходимата информация? Да | Не
Смятам, че информацията е:
Благодарим за обратната връзка!