Меню

Първи полет със самолет

Първи полет със самолет

Предстои ви първи полет със самолет? Научете някои от най-важните стъпки преди, по време и след полет и какво ви очаква във всеки един от етапите.

Преди да започне вашето пътуване ви препоръчваме да направите кратко проучване. Ориентирайте се къде точно се намира летището, как да стигнете до него и колко време ще ви отнеме. Съветваме всички наши клиенти да са на летището не по-късно от 2 часа преди полета.

Не пренебрегвайте този съвет, защото всяка непредвидена ситуация би забавила чекирането на багажа, преминаването през необходимите проверки и откриването на гейта, от който самолетът излита.

Регистрация

Ако освен ръчния багаж, носите със себе си и голям куфар, е необходимо първо да го регистрирате на съответното гише. Лесно ще се ориентирате по мониторите над гишетата, на които са изписани авиокомпанията и номера на полета.

Ако не носите със себе си регистриран багаж, можете да се отправите директно към следващата стъпка - проверка за сигурност. 

Проверка за сигурност

Ръчният багаж преминава през специален скенер, като служителите следят дали има забранени предмети в него. През това време вие преминавате също през проверка, като за целта трябва да свалите колана си, бижутата и всички аксесоари, които могат да индикират проблем за органите по сигурността. Самите аксесоари отново преминават през скенер в специални поставки. Ако по време на проверката органите на сигурността не открият нищо притеснително, можете да вземете багажа си и да се насочите към следващия етап преди полета.

Паспортен контрол

Пригответе личните си документи и бордната карта и ги дайте на служителите от паспортен контрол. След кратка справка те ще направят жест, че можете да преминете.

Остава да стигнете до чакалнята, докато започне процедурата „бординг“. Обикновено това става през специално обособена търговска зона с duty-free магазини. Ако решите да пазарувате в тях, на касата трябва да представите документ за самоличност и бордната си карта.

В залите за изчакване ще видите големи информационни табла, на които са показани номера на полета, от кой гейт излита самолетът, коя е авиокомпанията и часът на излитане.

Процедурата „качване на борда на самолета (бординг)“ започва от чакалнята пред изхода (гейт).

При нискотарифни авиокомпании персоналът на летището, който обслужва вашия полет, ще попита първо за пътници, които са закупили Приоритетен бординг. Хората, избрали тази услуга имат привилегията да бъдат допуснати първи на борда на самолета. При отваряне на входа за ръкава или рейса, всички пасажери минават през още една проверка на бордната карта и документа за самоличност.

За всяка авиокомпания и полет се определя отделен изход (Gate).

При редовните авиокомпании единствената разлика е, че хората с предимство са тези, които са закупили билети в бизнес класа.

Качване на самолета

На бордната карта е посочено мястото, така че предварително можете да се ориентирате горе-долу в коя част на самолета се намира и от кой вход ще е най-удобно да се качите. След като бъдете посрещнати от екипажа на самолета, е необходимо да се ориентирате бързо към своите места.

Съвет!

Бъдете организирани и бързи, докато се настанявате, за да не задръствате движението за останалите пътници. Често хората, които са объркани и неориентирани къде са местата им, създават хаос, заставайки в средата на пътеката. Ако не знаете как да стигнете до посоченото място, още на влизане в самолета попитайте екипажа и те ще ви насочат.

Излитане

След като поставите багажа си в обособените за това места, екипажът ще направи кратка инструкция какво да направите в случай на авария. Те показват как правилно да закопчаете колана си, къде се намират и как се използват кислородните маски, къде са разположени аварийните изходи и др.

По време на излитане е необходимо коланите да са закопчани, масичките пред вас – прибрани, а сенникът на прозореца – вдигнат.

След достигане на определена височина, ще видите над себе си индикация, че можете да разкопчаете колана си, но въпреки това е препоръчително да останете със закопчани колани и да ставате от мястото си само когато се налага. Пилотът ще се включи от кабината с основни параметри за полета – на каква надморска височина се намира самолетът, какви са метеорологичните условия и колко време ще продължи полетът.

Услуги на борда на самолета

При нискотарифните компании обикновено в джоба на седалката пред вас можете да откриете меню с предлаганите на борда храни и напитки, както и други стоки от безмитния магазин. Можете да закупите избраната от вас стока от стюардесите, които минават с количка през определени интервали от време. Плащането на избраната от вас стока се осъществява с пари в брой или с карта.

При редовните авиокомпании в зависимост от класата, маршрута и часа, можете да получите безплатни храни и напитки, а в бизнес класата – те ще ви бъдат сервирани в порцелан. Имате и на разположение различни видове забавления – избор на филми, телевизионни програми, музика, игри, безплатен Wi-Fi.

Кацане

Когато самолетът е близо до дестинацията си и се приготвя за кацане, ще бъдете помолени отново да закопчаете коланите си. След като самолетът кацне, трябва да изчакате да спре напълно и тогава да се насочите към изходите. Това ще се осъществи отново с автобусче или през ръкав. След като преминете през паспортен контрол, е необходимо да отидете в залата за получаване на багаж (ако сте чекирали такъв), който се взима от транспортната лента. В случаите, когато транспортните ленти са повече от две, електронните табла в залата предоставят информация кой полет от кой номер лента ще получи регистрирания си багаж. Времето за получаване на багажа обикновено не надвишава 45 минути. 

При излизане от летището, ще минете през информационни гишета, на които можете да попитате за подходящ транспорт, с който да стигнете до желаната от вас локация. А в сайта на eSky имате на разположение информация за стотици летища по света и какъв транспорт да използвате от и до тях.

Вижте още полезна информация във видеото:  

Вижте още:

Тегло и размери на багажа

Съветите в този раздел от сайта са само информационни, с цел да бъдат полезни за потребителите, и не са основание за каквато и да било отговорност на eSky.bg.

Статията ти харесва, но смяташ, че липсва информация?
Благодарим Ви за обратната връзка!

Тя ще ни помогне да Ви предложим по-ценно и релевантно съдържание.

Възникна грешка при изпращането

Изпратете отново опитайте по-късно